2018. október 15., hétfő

Da Giovanni Pizzéria

Vajon puszta véletlen vagy van abban valami összefüggés, hogy igazán jó pizzákat csak kis helyeken szoktam találni? A számomra abszolút kedvenc Pizza Manufaktura elköltözött ugyan, amióta írtam róla, de még mindig nem egy nagy étteremről, hanem egy egyszerű kajáldáról van szó. Közben megnyílt a Manu+ is egy hasonló méretű helyen, illetve ott van a Digó az Erzsébet-téren, ahol még leülni sem lehet. Nem állítom, hogy a Da Giovanni is pont ugyanez a színvonal, de ismét egy kis pizzázóban kaptam kifejezetten finom pizzát - viszont ezúttal Budán.


Bent mindössze 10-12 ember fér el, és most még a teraszon is le tudnak ülni ugyanennyien, de ez valószínűleg már nem sokáig marad így. Vannak piadinák és saláták is, ha valaki diétabarátabb ételt szeretne, de az étlap legnagyobb részét persze a pizzák teszik ki. Az árak barátiak, még a sokféle feltéttel megpakolt verziók sem drágák, egyedül a tengeri herkenytűs lépi át a kétezres határt. A vékony tésztás, olaszos pizzák esetében inkább az egyszerűbbeket szoktam választani, ezért itt egy Prosciuttot kértem (paradicsomszósz, mozzarella, főtt sonka), ami mindössze 1260 forintba került.


Mivel a pizzákat magas hőfokon, rövid ideig sütik, ebédidőben sem kellett sokat várnom, gyorsan megkaptam a rendelésemet. Jól nézett kis, és nagyobbnak is tűnt az átlagos 32 centis méretnél, de nem csak a külsőségek terén érdemel dicséretet. A tészta pereme kicsit magasabb volt, belül viszont pont olyan vastagságú (vagyis inkább vékonyságú), amit nagyon szeretek. Nem zsíros, de puha, magában is finom, az ilyenre tényleg nem kell sok feltét: ízletes paradicsomszósz, sajt, sonka és kész a szuper pizza. A legtöbb pizzéria minőségét simán felülmúlja, mindezek tekintetében tényleg meglepő az ára, de az ilyen meglepetéseknek nagyon tudok örülni, szóval azt hiszem, ide gyakran vissza fogok járni. Akár még akkor is, ha csak kicsit vagyok éhes, mert egy-egy szeletet is lehet kérni 300 forintért.
Nyitva tartás:
H-V: 10:00-22:00