2017. november 6., hétfő

LángosBáró

Már hónapokkal ezelőtt kinéztem a Móricz Zsigmond körtéren nyílt lángosozót, de eddig valamiért bizalmatlan voltam vele szemben. Nem volt rá konkrét okom, talán a sokféle alap és feltét láttán éreztem azt, hogy túlmisztifikálják ezt az amúgy nagyon is egyszerű, hagyományos kaját. Viszont az aktuális street food hullámra pont jellemző az a hozzáállás, miszerint valamilyen klasszikus ételből (legyen az palacsinta vagy mondjuk kürtős kulács) néhány újító csavarral igyekeznek kihozni a maximumot, és ez sok esetben jól sült el - miért ne lehetne így a lángossal is?



Amikor azt látom, hogy valamit ennyiféle verzióban lehet kérni, mindig arra vagyok leginkább kíváncsi, vajon az alap mennyire van rendben. Mert hiába hangzik jól a serrano sonka vagy a füstölt lazac, mint feltét, ha maga a tészta nem jó. Ezért első körben a legklasszikusabb összeállítást kóstoltam meg, vagyis a rengeteg extra opció helyett mindössze tejfölt és trappista sajtot választottam. Erős volt a kísértés, hogy egyből szintet lépjek, és mondjuk a snidlinges-lime-os tejfölt plusz a füstölt sajtot kérjem, de ahhoz nem igazán lett volna összehasonlítási alapom.


Az alap sajtos-tejfölös lángos 690 forintba került, aminél valószínűleg a legtöbb piacon olcsóbban meg lehet úszni ugyanezt - vagyis majdnem ugyanezt, mert amit a LángosBáróban adnak, az nem csak árban, hanem minőségben is az átlag fölé emelkedik. A tészta nem nagy, viszont elég vastag és laktató. A külseje ropog, belül pedig puha, lángoshoz képest egész könnyű, nem tocsog az olajban. A tetejére bőven kentek tejfölt (olyant, aminek íze is van, nem valami vizezett utánzatot) és sajttal is gazdagon megszórták. Kicsit úgy vagyok vele, mint nemrég a KicsiZso töltött bundáskenyerével: nem akarom egy totál egyszerű kaja dicséretét túlzásba vinni, hiszen egyszerűen csak arról van szó, hogy normális minőségi alapanyagokat használnak és az általában megszokottnál jobban odafigyelnek az elkészítés során. 


Ha valaki nem éhes nagyon, akkor egy ilyen lángossal jól tud lakni, a második adagra már engem is főleg a kíváncsiság vett rá, hiszen mindenképpen meg akartam kóstolni valamilyen különlegesebb verziót. A cheddar sajttal töltött , házi bbq-szósszal leöntött lángosgolyókat (790 Ft) választottam, és megbizonyosodtam róla, hogy ennek a kajának is kifejezetten jól áll a modernizálás. A tészta ugyanúgy helytállt, mint az első esetben, a belsejében megolvadt cheddar és a rálocsolt szósz pedig tovább fokozták az élményt. A kép alapján nem könnyű megmondani, lángosról van szó, de ízben közel sincs ennyire eltávolodva a gyökerektől.

Fordult a kocka: ami kezdetben elbizonytalanított, most éppen az ad okot a visszatérésre. Már tudom, hogy a tészta nagyon jó, ezért kedvet kaptam minél több extra összeállítás kipróbálásához. Bőven lesz miből válogatnom, és másokat is erre tudok biztatni, de a LángosBáró azok számára is jó választás, akik kizárólag az örök klasszikus sajt-tejföl párosra esküsznek.
Nyitva tartás:
H-P: 11:00-22:00
SZ-V: 14:00-22:00