2017. szeptember 6., szerda

Olive Tree Hummus Original

Ha Budapest és hummusz, akkor Hummus Bar. Egyértelműen ez a hálózat uralja a várost, 13 éttermükkel jókora területet lefednek. A két évvel ezelőtti teszt óta többször is megfordultam náluk, több ételt is kipróbáltam, és csalódnom egyszer sem kellett. Most viszont arra voltam kíváncsi, máshol hogy készítik a hummuszt, ezért az Olive Tree Hummus Originalt vettem célba.


Egyszerű, visszafogottan díszített, mégis egészen hangulatos hely, ami lehetne kissé világosabb, mert ez a félhomályszerű állapot inkább klubra emlékeztet, és nem étteremre. A választék és az árak egészen ismerősek, ami remek hír, mert ez azt jelenti, hogy itt is olcsón jól lehet lakni. A szendvicsek közül már egy ezres alatt is válogathatunk, de a tálak sem mennek kétezer fölé, és ennyiért jár hozzájuk két pita plusz csípős szósz. A Hummus Extra tálat (1590 Ft) választottam, amin falafel, csicseriborsó, pirított gomba és hagyma volt a feltét.



Már megszoktam, hogy ennél az ételnél az adagok mérete becsapós, hiszen ránézésére nem tűnik soknak a tányér tartalma, de sosem maradtam még éhes utána. Az Olive Tree-ben is pontosan ez volt a helyzet, a felszolgált mennyiség bőven elégnek bizonyult. Azt nem tudnám eldönteni, hogy a hummusz itt finomabb, vagy a Hummus Bar-ban, szerintem nagyjából egyforma (vagyis egyformán jó) a minőség, és ugyanezt tudom elmondani a feltétekről is. Közvetlenül egymás után kóstolva biztos fel lehet fedezni apró különbségeket, (például a falafel talán itt egy kicsivel fűszeresebb), de mindkét helyet bátran ajánlom. A Hummus Bar egyértelmű előnye, hogy sok van belőle, az Olive Tree mellett pedig az szólhat, hogy az étlapon helyett kapott néhány, a koncepciótól eltérő kaja (borscs, gulyásleves, töltött káposzta) is. Ez akkor lehet hasznos, ha hummuszt ennétek, de a partneretek valami kevésbé egzotikus fogásra vágyik. 

Nyitva tartás:
H-V: 12:00-22:00