2017. március 6., hétfő

Taverna Minosz

Úgy döntöttem, hogy, ha már egyszer a lustaságnak engedelmeskedve ismét rendelésre adom a fejem, akkor legalább a megszokott pizza-hamburger vonalat félreteszem, és inkább valami izgalmasabbat választok. Még élt bennem a Floga Grillben tett látogatásom pozitív emléke, ezért görög, házhoz is szállító éttermeket kezdtem keresni, és a Taverna Minosznál viszonylag gyorsan megállapodtam.

Sokféle, érdekesen hangzó, számomra teljesen új tétel szerepel az étlapjukon, és az árak is egészen barátiak, szóval volt miből válogatnom. Persze a mediterrán különlegességek mellett a jó öreg gyros is a kínálat része, de ebben mezőnyben nem rúghatott labdába, így az elsők között zártam ki. Végül a leírások és képek segítségével sikerült összeállítanom a három fogást, szóval leadtam a rendelést és vártam a futárt.


A honlap 60 perces szállítás időt ígért, és tényleg kellett is ennyi ahhoz, hogy megérkezzen az étel, viszont minden frissen, melegen került az asztalomra. Előételnek egy chilis fetasajt krémet választottam (850 Ft), amihez járt egy pita, de a biztonság kedvéért kértem mellé még egyet (190 Ft) és jól is tettem, mert így passzoltak az arányok. A krém külsőre és állagra a körözöttre emlékeztet, de csak az első falatig tart a hasonlóság. A lágy, mégis karakteres sajthoz nagyon passzol a pont megfelelő mértékű csípősség (nem éget, de azért határozottan érezhető), és meglepően laktató fogásról van szó, a két pitával együtt egy könnyű ebédnek vagy vacsorának is beillik. Csak az rondít bele a remek kezdésbe, hogy a pita iszonyúan átlagos, kicsit még száraz is. Nincs vele nagy baj, de ezt a szintet bármelyik gyros-büfé hozza, gyanítom, hogy nem saját készítésű, pedig ez azért egy görög étteremtől elvárható lenne.


A főétel viszont ismét a pozitív irányba billentette a mérleg nyelvét. Paputsakiról van szó (1490 Ft), ami nem más, mint darált húsos, zöldséges, paradicsomos raguval megtöltött, füstölt sajttal megszórt padlizsán. Esztétikailag nem egy világbajnok fogás, ízben viszont annál emlékezetesebb. Izgalmasan fűszerezett, igazán tartalmas étel, amiből egyik összetevőt sem spórolták ki. Kellően szaftos, a hús és a zöldségek úsznak az enyhén édes paradicsomos szószban, de nem kell attól félni, hogy túl nehéz lenne és megülné a gyomrot. A jóllakás itt már maximálisan garantált volt, főleg mivel rizst is küldtek hozzá, ami kellemes meglepetésként ért, hiszen a honlapon nem volt feltüntetve.


Egy desszertnek azonban mindig marad hely, főleg akkor, ha valami újdonságot van lehetőségem kipróbálni. Eredetileg a bugatsa nevű édességre esett a választásom (590 Ft), de végül egy adag galaktobureko-t kaptam, ami nem zavart, mert egyiket sem kóstoltam még, és árban is megegyeznek. Szóval a képen látható jókora adag, rétestésztába töltött vaníliás grízkrémmel zártam az étkezést, és nem maradt el a happy end. Ránézésre azt hittem, egy baklavához hasonló, cukortól és méztől tocsogó desszertben lesz részem, de ez szerencsére egy jóval visszafogottabb sütemény, amiben inkább a vanília íze dominál.

Még órákkal a három fogás elfogyasztása után is tele voltam, az adagokra tehát abszolút nem lehet panasz, és minőséget tekintve is mindössze a pita okozott csalódást. Ez azonban csak egy kis zavaró hiba volt az amúgy remek ebédben, és biztosan nem veszi el a kedvem a Taverna Minosztól, vagy attól, hogy másoknak is ajánljam.
Rendelésfelvétel:
H-V: 10:00-22:00