2017. január 26., csütörtök

Tortavár Cukrászda

Már kezdtem azt hinni, 500 forint alatt egyszerűen lehetetlen olyan süteményt kapni amiben nem egy csomó cukor hozzáadásával próbálják ellensúlyozni a silány minőségű alapanyagokat, amikor rátaláltam a Tortavárra. Oké, az Édes Sári még mindig szuper hely, de, ha éppen nem azon a környéken járva kívántam meg valami desszertet, akkor két fő forgatókönyv fordult elő: vagy csalódtam, vagy mélyebben kellett a zsebembe nyúlnom.


Ezért okozott kifejezetten kellemes meglepetést ez a cukrászda, hiszen itt 300 forint körüli áron lehet baromi jó sütiket kapni. A citromos máktorta (320 Ft) például erősen ajánlott, a két íz remekül egészíti ki egymást, már akkor is elégedett lennék a hellyel, ha csak ezt kóstoltam volna meg. De kértem egy szeletet a meggyes-áfonyás csokitortából (320 Ft) is, ami annyira zseniális volt, hogy azt szavakkal nem lehet visszaadni. Ezt egyszerűen minden csokikedvelőnek ki kell próbálnia, de cseppet sem csodálkoznék, ha a többieket is megtérítené. Tényleg nem kell cukortúladagolástól tartani, pont annyira édes a cucc, amennyit a brutálisan, de mégis lágyan kakaós piskóta és krém megkövetel. Ha mégis inkább valami sós finomságra vágytok, akkor is jópár apró falatka közül választhattok. A pogácsák (van káposztás, sajtos, túrós, tökmagos - mindegyikből 220 Ft 10 deka) például köröket vernek a franchise-ok hasonló termékeire, a puha, omlós tészta ízére nagyon könnyű rákattanni.


Mindezek mellé az már csak bónusz, hogy a capuccino is teljesen korrekt, a kiszolgálás pedig hibátlan. A vendégek többsége a környékről érkezett és már ismerték egymást az eladóval, de egy pillanatra sem éreztem magam kívülállónak, hanem éppen ellenkezőleg: családias volt a hangulat. Ha a közelben laknék valószínűleg én is gyakran beugranék a Tortavárba, hiszen nem sok helyen árulnak ennyi pénzért ilyen remek sütiket. Többé már nem kérdés, hova menjek édességért, amikor a Mammut felé van dolgom.

Update: most látom, hogy ehhez a helyhez kötődik a tavalyi cukormentes országtorta megalkotása - így aztán tényleg nem meglepő, hogy nem brutálédes sütikkel traktálják a vevőket.
Nyitva tartás:
H-P: 10:00-18:00
SZ-V: 10:00-16:00