2019. október 15., kedd

Empanada Story

Amikor az Eleche-ben jártam, eléggé ízlett az empanada névre hallgató töltött tésztabatyu, ezért utánanéztem, hol lehet még ilyent kapni. Nem kellett sokáig keresnem, hogy ráakadjak az Empanada Story-ra, akik sokféle ízesítésben árulják ezt az argentin ételt, ráadásul házhoz is szállítanak. Gyorsan összeválogattam pár szimpatikusat, leadtam a rendelést, és a beállított időpontban csöngetett a futár egy kartondobozzal a kezében.



Ebben sorakoztak egymás mellett a kis batyuk, amik nem nyomódtak össze és nem is lyukadtak ki, gyakorlatilag egyáltalán nem szenvedték meg a szállítást, szerintem helyben fogyasztva is így néznek ki. Ötletes húzás, hogy a tésztába sütött betűkódok és egy magyarázat segítségével egyértelműen tudni lehet, melyik milyen ízű lesz. A képen látható ‘SH’ például a Spicy Ham rövidítése, vagyis ez a pikáns marhás empanada volt.



Ilyent kóstoltam az Eleche-ben, és ez is egészen hasonló volt, a legnagyobb különbséget a méret jelentette: az Empanada Story-ban kisebb, körülbelül feleakkora egy darab, de ezek ár alapján (350-450 Ft) is inkább a snack kategóriába tartoznak. Előételként vagy mondjuk sörözés közbeni falatokként remek választást nyújtanak, de több darab akár főételként is megállja a helyét. Én négyet rendeltem, ami már elég laktató adag volt. Na, nem pukkadtam ki, de nem is maradtam éhes, és kifejezetten finom kaját ettem, szóval megérte.


Mindegyik verzió nagyon ízlett, a kolbászos-sajtos és a spenótos-parmezános is elég ütős, számomra azonban a paprikás csirkés volt a legkülönlegesebb. Bármennyire hihetetlenül hangzik, valóban magyaros ízvilágot tudtak csempészni ebbe az argentin fogásba, és igazán jól sült el ez a párosítás.


Ha a legközelebbi baráti összejövetelen szeretnétek előrukkolni valami ütős snackkel, szerintem ezzel jól jártok, sőt az Empanada Story rendezvények catering-jét is vállalja, ha esetleg nagyobb méretben gondolkodnátok.

Facebook: Empanada Story
Honlap: empanadastory.com
Cím: Nagymező utca 34.
Nyitva tartás:
H-CS: 10:00-22:30
P-SZ: 10:00-23:00
V: 10:00-22:30