2019. június 29., szombat

Lalibá a Palacsintakirály

Ha kajarendelésről van szó, általában a Netpincérről indulok ki, mert a legtöbb hasonló oldallal az a tapasztalatom, hogy szinte ugyanazok az éttermek vannak felsorolva csak éppen egy kevésbé felhasználóbarát honlapon. Most azonban kipróbáltam a Wolt-ot, és erről már el tudom képzelni, hogy később is használni fogom. A finn cég tavaly május óta van jelen Magyarországon, és nem csak egy közös weboldalra gyűjtik az éttermeket, hanem a velük szerződésben álló helyekről a kiszállítást is ők végzik. Szóval inkább a Netpincér Go-val és nem a “sima” Netpincérrel érdemes összehasonlítani, de ebbe nem mennék bele részletesen, megteszi helyetten ez az Index-cikk.

Számomra az volt a legérdekesebb a Wolt-ban, hogy itt tényleg más a választék, sok olyan étterem is szerepel a listában, ahonnan eddig nem tudtam rendelni. Ez nyilván területenként eltérő, de én a szokásos kajákon felül tudok rendelni otthonra például fagyit (Fragola), dzsúzt (Juicy), kürtős kalácsot (Hoppácska) és bort (Bortársaság) is. Vagy választhatok többféle sós és édes óriáspalacsinta közül a Lalibá kínálatából, a bejegyzés címéből pedig könnyen kitalálható, hogy ezt tettem.



A sós ízek tűntek érdekesebbnek, chilis babos, mexikói és többféle pörkölttel töltött verzió is szerepelt az étlapon. A nyitási akcióban a mexikói plusz egy tetszőleges édes palacsinta 1190 forintba került, én a kakaósat választottam, amihez kértem karamell öntetet (125 Ft), és 

még egy áfonyalekvárosat (590 Ft) is hozzácsaptam a rendeléshez. Kb. 50 perc múlva kaptam meg az ételt, közben végig nyomon követhettem, hogy a futár éppen hol tart vele. A palacsinták három külön dobozban érkeztek, súly alapján jól meg lehetett tippelni, melyik a mexikói, azt bontottam ki először. A szokásosnál kicsit vastagabb tésztának köszönhetően nem esett szét, pedig alaposan meg volt töltve paradicsomos darált hússal, sajttal, kukoricával és jalapeno karikákkal. Részben a chilis babra és a lasagne-ra is emlékeztetett, de azért mindkettőtől eltért, a lényeg pedig az, hogy határozottan bejött. Laktató és finom kaja, ami a nyitási akcióban igencsak megéri.


A kakaós palacsinta is ízlett, persze az már nem különlegesség, és nem is okozott meglepetést, de jó volt tésztája, és kellő mennyiségű, nem túl édes töltelék került bele. Az áfonyalekváros viszont sajnos rontott az összképen, a doboz kinyitása után ez a látvány fogadott:


Azért a palacsinta belsejében is maradt lekvár, de ahogy a képen is látszik, elég sok kifolyt belőle. Egy sűrűbb változattal ez a probléma elkerülhető lenne, ez sem ízre sem állagra nem tűnt túl minőségi alapanyagnak. Ettől még a Lalibát továbbra is ajánlom, csak ezt a palacsintát nem. Egyébként még az is lehet, hogy ez a Wolt egyik saját étterme, hiszen neten nem találtam róla semmilyen más infót, a weboldalhoz pedig a wolt.hu van megadva. Ez persze semmin nem változtat, csak érdekességként jegyeztem meg.