2019. július 6., szombat

Csiga Cafe

Mindig jó látni, hogy a városnak nem kizárólag a legforgalmasabb, külföldi turistáktól nyüzsgő részein van törekvés az újításra és a minőségre. A Csiga Café mondjuk nem új hely, de modern, vagy legalábbis a környezetéhez képest mindenképpen annak tűnik, a Rákóczi téren eléggé kilóg az összképből. Vele szemben például a tipikus “kockásabroszos”, hagyományos magyar ételeket kínáló Ráckózi étterem van (ami a maga kategóriájában egyébként szintén teljesen jó).



A Csigában már a reggelik is érdekesebbek a szokásos melegszendvics-rántotta vonalnál, van például bivalymozzarellás, érlelt sonkás omlettjük és kelbimbós kenyérragujuk is. Ezek 11:45-ig kaphatóak, de utána sem lesz unalmasabb a választék: levesek, kétféle tapas tál, hamburgerek és változatos főételek várják az éhes vendégeket. Első fogásnak egy sáfrányos libalevest kértem maceszgombóccal (1290 Ft), ami korrekt indítás volt, de nem győzött meg teljesen. Jól elkészített, finom húsleves, de ennyi alapján még nem tudtam eldönteni, hogy ez egy olyan étterem, ahova később is szívesen visszajövök majd, vagy csak egy élelmes hely, ahol egy kicsit csavarnak a recepteken, hogy több pénzt kérhessenek el az ételekért.


A folytatás viszont erősen az első verzió irányába billentette a mérleget. A marokkói fűszeres csirke tajine-t választottam mentás kuszkusszal (2990 Ft), és ez már telitalálat volt, nem tudtam belekötni. Puha, de nem zsíros hús enyhén ropogósra sült bőrrel, mellé pedig határozott, mégsem eltúlzott fűszerezésű paradicsomos szósz, pont jó állagúra főtt csicseriborsó és kuszkusz. A mennyiségre sincs okom panaszkodni, nagyon jóllaktam, és ahogy ránéztem a körülöttem lévő asztalokra, azt láttam, hogy a többi ételből sem kis adagokat adnak. Ezzel a hozzáállással és ilyen konyhával a Csiga Café egy felkapottabb környékén is megállná a helyét, de én kifejezetten örülök neki, hogy itt van, és színesíti a Rákóczi tér palettáját.

Facebook: Csiga Cafe
Cím: Vásár utca 7.
Nyitva tartás:
H-V: 8:00-23:45