2017. október 1., vasárnap

Helios Taverna

Jól tudom, hogy a körúton vagy környékén kapható gyros-ok többsége ugyanazt a legjobb esetben is átlagos minőséget képviseli, mégis hajlamos vagyok a korábbi csalódásokról megfeledkezve kipróbálni az újonnan felfedezett helyeket. Egyrészt azért, mert szeretem a gyros-t, másrészt pedig azért, mert a középszerű, felejthető büfék mellett néha olyanokhoz is van szerencsém, mint a Helios Taverna.


Ez sem egy tökéletes vagy kihagyhatatlan hely, a közelben lévő Kerkyra szintjét például nem éri el, de az átlagnál még így is bőven jobb, szóval megérdemli a bemutatást. Ők is a görög stílust képviselik, a választék pedig természetesen a gyros köré épül, ami kérhető pita, tál vagy box formájában is - utóbbi egy hússal és krumplival megpakolt dobozt jelent. Én egy tálat kértem, ami 1490 forintba került, és járt hozzá fetakrém illetve répasaláta is. Ezek nagyon bejöttek, a karakteres ízükkel feldobták az egyébként is finom ételt. A képen a pitától nem látszik, de jókora adag húst kaptam, ami kellően át volt sütve, éppen a “már kissé ropogós, viszont még nem száraz” állapotban került elém. Kár, hogy a fűszerezését tekintve csak a sót éreztem, ez lehetett volna valamivel változatosabb. A krumpli mirelit, de teljesen korrekt, nem olajos, a zöldségek pedig frissek és finomak, csak kicsit keveselltem a mennyiségüket.


Összességében a gyros tál nagyjából a megszokott adagot teszi ki, ahogy általában, úgy ezúttal is jóllaktam vele. Minőséget tekintve viszont sokkal ajánlom a Helios Tavernát a tipikus körúti helyeknél, hiszen alig drágább azoknál, ízben mégis lekörözi őket. Még szuperebb lenne, ha a húst kicsit izgalmasabban fűszereznék, de a sajtkrémjük és a répasalátájuk így is nagyon király, és azokat akár külön is lehet kérni. 

Ui.: érdekes, hogy nemrég, a Bellozzo-nál zavart az eldobható tányér és villa, itt pedig teljesen természetesnek vettem. Nem tudok erre logikus magyarázatot adni, talán az ottani, modernebb, elegánsabb környezettől jobban elütött az ilyen típusú étkészlet.
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-21:00
CS-SZ: 11:00-23:00