2017. szeptember 21., csütörtök

Bellozzo

Ismét kipróbáltam egy tésztázót, és mivel a legutóbbi thai verzió után, most inkább a klasszikus, olaszos ízekhez volt kedvem, az Oktogonon lévő Bellozzo ideális választásnak tűnt. Ez a hely a hagyományos és a gyorséttermek között képez átmenetet (az ilyenekre szokás azt mondani, hogy “fast casual”), a pultnál tudunk kérni, aztán a látványkonyhában pár perc alatt frissen készítik el a rendelésünket, amiről a kijelzőn megjelenő sorszám tájékoztat.



Az étlap gerincét a pizzák, saláták és persze a tészták alkotják. Utóbbiak esetében két méretből lehet választani, a normál nagyjából 190, a nagy pedig kb. 250 grammos adagot jelent. Hatféle tészta (köztük egy teljes kiőrlésű) és 10 különböző szósz áll rendelkezésünkre a legszimpatikusabb kombináció összeállításához. A szószok többsége alapjáraton húsmentes, viszont mindegyik tuningolható az extra feltétek segítségével, bőven van tehát variációs lehetőség. Én az egyik kedvencemből az arrabbiataból kértem egy nagy adagot (1490 Ft), amihez a felszolgáló ajánlása alapján a fusilli tésztát választottam.


Első pillantásra a mennyiség elég kevésnek tűnt, a látvány azonban megtévesztő, mert ez az adag még intenzív sportolás után is elegendőnek bizonyult, és nem egyhamar éheztem meg utána. A másik meglepetés a tálaláshoz kapcsolódik: először azt hittem, hagyományos étkészlettel van dolgom, aztán láttam, hogy a tál papír, a villa pedig műanyag. Mindkettő az igényesebb fajtából való, ha elvitelre kérem a kaját, akkor maximálisan elégedett lettem volna velük, ha viszont beülök valahova ebédelni, akkor nem igazán rajongok az eldobható evőeszközökért. Már csak azért sem, mert az étel, amit kaptam, ennél jobb körítést érdemelt volna. Az arrabbiata nem egy bonyolult fogás, mégis sokféleképpen elrontható a túlfőtt tésztától kezdve, az ízetlen vagy túl erős paradicsomszószig. Itt azonban minden klappolt, a fusilli éppen al dente állagú volt, a chili és a fokhagyma pedig nem nyomták el a paradicsomot, hanem azzal együtt kiegyensúlyozott, mégis intenzív egyveleget alkottak.



Ilyen egy gyors, egyszerű, mégis finom és minőségi ebéd, ami nem kerül sokba és utcán állás helyett kulturált környezetben tudjuk elfogyasztani. Az étterem kék-fehér design-ja ugyan nem a tipikus olasz színekre épít, de nekem ez még jobban is tetszett, mintha mindenhonnan a sablonos zöld-fehér-piros trikolor lógna. Ha az egyszer használatos evőeszközök helyett bevállalnák a mosogatást, teljesen elégedett lennék a Bellozzo-val, viszont ez a szépséghiba sem fogja elvenni a kedvem, ha legközelebb is megkívánok egy jó olasz tésztát.

Facebook: Bellozzo
Honlap: bellozzo.hu
Cím: Oktogon tér 1.
Nyitva tartás:
H-CS: 10:00-23:00
P-SZ: 10:00-00:00
V: 10:00-23:00