2017. július 26., szerda

Anjuna Ice Pops

Kiskoromban sokkal jobban szerettem a jégkrémet a fagyinál. Persze akkor még az extra adag cukorral, ízfokozóval, térfogatnövelővel és hasonló “jókkal” megpakolt termékeket választottam a boltban. Nem volt kockázat, ha megvettem mondjuk egy dupla csokis Magnumot, akkor tudtam, hogy ugyanazt a nem kiemelkedő, de legalább stabil minőséget fogom kapni, mint előtte mindig.

Aztán később elkezdtem édességek terén is az egészségesebb, minél kevesebb (ideális esetben nulla) adalékanyagot tartalmazó alternatívákat keresni, a Levendulában pedig arra is ráeszméltem, hogy a “kézműves fagylalt” nem csak egy túlárazott, kizárólag sznoboknak szánt cucc, hanem baromi finom hideg desszert. Ezen felismerés hatására inkább a különböző fagyizókat próbálgattam, és parkolópályára kerültek a jégkrémek. Egészen mostanáig, mert amikor az Anjuna Ice Pops-ról olvastam (ami amúgy már kb. 2 éve létezik, csak eddig elkerülte a figyelmemet), egyből tudtam, hogy ez nekem való!

pisztácia

Mi is ez? Természetes alapanyagokból, mesterséges aromák nélkül készített, cukor,- laktóz,- és gluténmentes, teljesen növényi alapú jégkrémek. Ha egy édesség ennyire “mentes”, akkor könnyen azt hihetjük, hogy erősen kompromisszumos kényszermegoldásról van szó, és ez sokszor tényleg így van, de ebben az esetben nem! Oké, az ice pop-ok látványban kevésbé erősek, hiszen nincsenek bevonva tripla csokiréteggel (sőt, szimplával sem), viszont a visszafogott külsőhöz remek ízek társulnak.

csoki-mogyoró

Elsőként a pisztáciás jégkrémet (790 Ft) kóstoltam, talán említettem már, hogy azért szeretek ezzel tesztelni, mert jól megmutatja az adott hely hozzáállását. Egy citromos fagyival ellentétben, nem olcsó móka minőségi alapanyagot használni, aromákkal viszont sosem tudják rendesen helyettesíteni. Az Anjuna-nál nem is próbálkoznak ilyesmivel, hanem tényleg pisztáciával dolgoznak, ennek köszönhetően a végeredmény hibátlan. Egyszerre tud édes, és enyhén sós lenni, a kettő íz nem oltja ki egymást.

málna-lime

Következő alkalommal a csokis-mogyorós jégkrémet próbáltam ki (490 Ft a kis méret), ami szintén telitalálat volt. Ez nem egy csokira emlékeztető, nyomokban mogyorót tartalmazó cucc, hanem az első pillanattól kezdve teljesen egyértelműek az ízek. Szóval kettőből kettő, de elég gyakran megfordulok a Deák tér környékén, ezért a bejegyzés publikálása előtt beugrottam egy harmadik tesztre, amikor a málnás-lime-os változat (690 Ft) lett a befutó. Ahogy az előzőek, úgy ez sem a kinézetével hódít, viszont érdemes közelebbről is megvizsgálni, mert elég egyértelműen látszik, hogy ez tényleg gyümölcsből készül.

málna-lime

Ezek után egyáltalán nem meglepő, hogy erőteljes málna íze van, amihez társul egy kellemes, frissítő savanykásság a lime-nak köszönhetően. Sorrendet nem tudnék felállítani az általam kóstolt Anjuna-jégkrémek között, de ez volt a legnyáriasabb, szóval a kánikulában ezt ajánlom leginkább. Megértem, ha sokalljátok az árakat, de higgyétek el, megérik azt a plusz pénzt, amennyivel többe kerülnek egy Magnumnál! 
Nyitva tartás:
H-V: 9:00-23:00

Nyitva tartás:
H-V: 11:00-20:00