2015. szeptember 12., szombat

Levendula Kézműves Fagylaltozó

Sörből, süteményből, kávéból már egy ideje a magasabb ár ellenére is előnyben részesítem a kézműves termékeket. Inkább veszek ezekből kevesebbet, mint egy olcsóbb, nem feltétlenül rossz, de könnyen felejthető cuccból többet. A fagyi viszont számomra nem ez a kategória volt, alapból ritkán jött meg hozzá a kedvem, akkor pedig simán beértem a középszerrel. Egészen addig, amíg be nem mentem a Levendula kézműves fagylaltozóba.

Itt ugyanis egy olyan minőséget tapasztaltam meg, amit talán máshol még sosem, és máris nem sokalltam a 250 forintot egy kenés fagyiért. Igen, itt kenés van, de ez csak formában tér el a megszokott gombóctól, súlyban ugyanúgy 5 dekát nyom. Annyi előnye van, hogy így a különböző ízek nem egymás alá, hanem egymás mellé kerülnek a tölcsérben, ezáltal felváltva is lehet kóstolgatni azokat. Bőven van mit, mert a választék király. A klasszikus ízeken túl, olyan izgalmas fagyik is vannak a Levendulában, mint a tihanyi camambert, búzasör vagy például a kenyér. Utóbbit én is kóstoltam, és hiába hangzik furán, iszonyú finom! Ahogy az összes többi is, amit kipróbáltam. Egyik sem túl édes, szóval egy olyan krémes hűsítőről van szó, ami a vércukorszintet sem akasztja ki.

Minden itt kapható fagylalt tartósító,- színezék,- és adalékmentes, az alapanyagokat pedig szigorúan ellenőrzött forrásból szerzik be. A csokoládét például Belgiumból, a pisztáciát pedig Bronteból és ez durván érződik is a végeredményen. Pisztáciafagyiból például még sosem ettem igazán jót, mert ezt az ízt nem lehet hitelesen reprodukálni aromák segítségével. De itt nem reprodukálják, hanem fogják magát a növényt, és azt teszik a fagylaltba – ég és föld a különbség! Imádom a teát, ezért muszáj volt megkóstolnom a japán zöld teás fagyit is, de féltem, hogy ezt az ízt nem fogják tudni ilyen formában visszaadni. Aztán belenyaltam, és egy pillanat alatt olyan mosolyra görbült a szám, amit akármelyik jóllakott napközis megirigyelt volna, innentől pedig nem volt több kétségem a Levendula Kézműves Fagylaltozóval kapcsolatban. Ettől még továbbra is azt mondom, hogy a Bocskai cukrászda 128 forintos gombóca bitang jó ajánlat, de olyan, mintha más műfaj lenne a kettő. Mostantól a Levendula lesz számomra az etalon, ehhez viszonyítva fogom kóstolgatni a drágább fagyikat.

FacebookLevendula Kézműves Fagylaltozó
Honlap: levendulafagylaltozo.hu (itt megtaláljátok az üzletek címét és nyitva tartását)