2017. április 11., kedd

Gyuri Bácsi Konyhája

Néha tudatosan veszek célba egy helyet, hogy leteszteljem és írhassak róla, máskor viszont engem is meglep, hogy egy átlagos ebédemből bejegyzés lesz. Ezúttal kinéztem egy éttermet, ami elvileg 11-kor nyit, de amikor délben odaértem, szóltak, hogy konyha legkorábban 1-től lesz. Szóval éhesen sétálgattam a környéken, mégsem volt egyik közeli kajáldához sem kedvem. Már egy unalmas, körúti gyros gondolata is felmerült bennem, amikor észrevettem Gyuri Bácsi Konyháját. 


Egyszerű, magyaros menzának tűnt, gondoltam gyorsan bedobok valamit, és folytatom a napomat. Aztán a tálcámra került egy csülkös bableves és egy sült csirkecomb rizzsel, amiért összesen 900 forintot fizettem, ez azonban nem érződött a minőségükön - itt már úgy éreztem, hogy ez a hely legalább egy rövid ajánlást megérdemel. Mert a kaja tényleg tök jó volt, és nem csak az árához képest. Egyszerű, házias ízű, laktató fogások, igazán tisztességesen elkészítve. A pultban lévő többi étel is ezekhez hasonló, nem a fine dining éttermekkel akarnak itt versenyezni, csak olcsón rendes kaját tenni a vendégek elé - és ez az én szememben ugyanolyan nemes cél. Mert néha a különleges összetevőkből megálmodott bonyolult gasztroalkotások esnek jól, máskor viszont éppen egy egyszerű pörköltet kíván meg az ember. 


Alig akartam elhinni, hogy egy ezres alatt olyan ebédet kaptam, amivel jóllaktam, nem gyorsétteremből származik, és tiszta, rendezett helyen, kulturált körülmények között fogyaszthattam el. A retró hangulat persze megvan, a piros-fehér kockás terítő alapkellék, de ezt egy ilyen étkezde esetében nem érzem negatívumnak. Az pedig még fel is dobja a környezetet, hogy minden asztalon van virág is a víz mellett. A légkör egyébként sem feszengős, inkább közvetlen, úgy tűnik a felszolgálók a kifejezetten vegyes vendégkör többségét már jól ismerik, és előre tudják, ki mit fog kérni. Ezen mondjuk nem csodálkozom, hiszen, ha a közelben laknék, akkor számomra is biztosan törzshely lenne Gyuri Bácsi Konyhája, sőt, még így is jó esélyt látok rá, hogy hétvégenként néha eljövök majd ide egy fantasztikus ár-érték arányú, házias ebédre. Szoktam hangoztatni, hogy a jó kifőzde igazi kincs, ez erre a helyre különösen igaz!

Nyitva tartás:
H-P: 11:30-17:00
SZ-V: 11:30-16:00