2017. április 6., csütörtök

Édeni Vegán

Ismét kedvet kaptam egy könnyű, húsmentes vacsorához, és ezúttal a Batthyány térnél lévő Édeni Vegán Étteremre esett a választásom. Egy közepes méretű, a nevével ellentétben inkább menzára, mint étteremre emlékeztető helyről van szó, ahonnan teljesen száműzték az állati eredetű összetevőket, ez azonban nem megy a választék rovására. Az étlap állandó szereplői (szejtán, zöldségfasírt, salátabár) mellett a kínálat egy része folyamatosan változik (például mindig más a napi leves és főzelék), és mindig akad egy-két különlegesebb fogás is.



A pult tartalmát szemügyre véve végül zellerkrémlevest (690 Ft) és lecsós csicseriborsó ragut (1290 Ft) kértem. Ezek olyan ételek, amikből amúgy sem igazán hiányozna a hús, viszont kíváncsi voltam, annak a pótlását hogy oldják meg, ezért egy karamellizált hagymán sült szejtánszeletet (750 Ft) is megkóstoltam. Azt egyből láttam, hogy nem maradok majd éhes, mert a tányérok nem túl szélesek ugyan, viszont elég mélyek, és rendesen meg lettek töltve. Tovább biztosította a jóllakást, hogy már a leves is egészen tartalmas, sűrű volt és az ízéről tuti nem állapítottam volna meg a hagyományos tejszín hiányát. 


A csicseriborsós ragu még ennél is laktatóbb fogásnak bizonyult, és minőségben is tovább emelte a szintet. A borsó pont megfelelő mértékben főtt meg, puha volt, de nem pépes, hanem jól rágható, a bátran fűszerezett, paradicsomos ízű szószt pedig napokig tudnám enni, anélkül, hogy kicsit is megunnám. A csúcsot mégis a tökéletes ízű és állagú szejtán jelentette: puha, omlós, a legkevésbé sem gumis, szerintem a legtöbb húsevő nem bánná, ha néha ilyen kerülne a tányérjára. Én legalábbis biztosan nem, és örömmel nyugtáztam, hogy a Napfényes Étterem után ismét olyan helyet találtam, ahova érdemes elmennem, ha egy remek, de nem a megszokott ízeket és alapanyagokat felvonultató étkezésre vágyom. A körítést (asztalszerviz, berendezés stb.) is figyelembe véve azért még mindig a Napfényes a kedvencem ebben a kategóriában, de, ha pusztán a felszolgált ételek minőségét nézem, akkor az Édeni Vegán is fel tud zárkózni mellé.

Nyitva tartás:
H-V: 8:00-20:00