2017. március 21., kedd

Paneer

A sajt a magyar gasztronómia szerencsétlen mostohagyereke. Számtalan izgalmas fogást lehetne készíteni a felhasználásával, de a legtöbb helyen a minőségi alapanyag vagy a kreativitás hiánya miatt a sajtos kaják annyiban merülnek ki, hogy fognak egy szelet jó esetben közepes minőségű trappistát, bepanírozzák, aztán kisütik bő olajban. Már annak örülni szoktam, ha lehet grillezett verziót kérni, a Paneer azonban jóval továbbment ennél: az egész választékukat a sajt köré építették.


Az étlap legnépszerűbb részét a húspogácsa helyet rántott sajtot tartalmazó hamburgerek képezik, ezeken kívül vannak sajtos tészták, melegszendvicsek, levesek és persze grillezett valamint rántott sajtok. De ez utóbbi esetben sem az unalmas megoldásra kell gondolni, hatféle alapanyag közül választhatjuk ki, mi kerüljön a panírba. Mivel szerettem volna ezekből minél többet megkóstolni, a “Collection” opció mellett döntöttem, ami 1290 forintért négy sajtot tartalmaz. Mellé kértem még zöldsalátát (590 Ft) és egy chilis-mustáros szószt (180 Ft).


Az adag méretéből látszik, hogy jóllakás szempontjából nem ez volt a legjobb választás, egy hamburger menü hasonló árért cserébe laktatóbb lett volna, viszont a zsemle és az egyéb összetevők helyett a különböző sajtokra voltam igazán kíváncsi, így bevállaltam ezt a kompromisszumot. A kaja mennyiségénél jobban zavartak a műanyag evőeszközök, amik a Paneer food truck-változatánál teljesen rendben vannak, de egy beülős helyen azért szeretek normális kést és villát használni. Sebaj, ezekkel is boldogultam, az aprócska falatokat úgysem kellett túl sok darabba felvágni. A füstölt edamival kezdtem a kóstolást, és nem indult túl fényesen a dolog, mert pont ez ízlett legkevésbé. A sajt még rendben volt, viszont kicsit sok időt tölthetett az olajban, ami alatt a panír a kelleténél jobban megszívta magát, ez pedig nem a legszerencsésebb forgatókönyv. Ezután viszont pozitív fordulat következett be, mert a másik három típus kifejezetten ízlett. Konkrétan cheddarról, camambertről és trappistáról (ez “local” álnéven fut) van szó, és bármelyiket is kóstoltam, egyből felismertem. Ezeknél már valóban könnyű, ropogós volt a panír, belül krémesen folyós, finom töltelékkel, amik közül a cheddar jött be leginkább.


A saláta és a szósz remek kiegészítőnek bizonyultak, mire mindent megettem, majdnem jól is laktam. Arra azért mégsem biztatok senkit, hogy ugyanezt rendelje, mert egy éhesebb vendég ennek bizony a dupláját is könnyedén eltünteti. Inkább válasszatok egy burgert sült krumplival, legközelebb valószínűleg én is úgy teszek majd, ez a kör arra volt jó, hogy rájöjjek, a cheddaros lesz a kiszemelt. Siettetni viszont nem fogom a visszatérést, mert annyira azért nem győzött meg a Paneer, hogy rövid időn belül rántott sajtra akarjam cserélni a marhahúst a hamburgeremben.

Facebook: Paneer
Honlap: www.paneer.hu
Cím: Király utca 53.
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-23:00
CS: 11:00-1:00
P-SZ: 11:00-2:00
V: 11:00-23:00