2017. március 16., csütörtök

Buja Disznó(k)

Úgy döntöttem, ezúttal hatásvadász módon kezdem a bejegyzést: elmentem ebédelni, rántott húst kértem, 20 percet vártam rá és több, mint kétezer forintot fizettem érte. Aki nem zárta be a böngészőt “ez tényleg nem normális” felkiáltással, az a folytatásban elolvashatja, hogy mindez miért érte meg.


Úgy döntöttem, a Belvárosi Piacon fogok enni, amihez nem a szombat dél volt a legszerencsésebb időzítés, mert ilyenkor az összes érdekes hely dugig van. De nem adtam fel, sőt pont ahhoz a kajáldához jött meg leginkább a kedvem, aminél a legnagyobb volt a sor. Bepréselődtem tehát a nem túl nagy Buja Disznó(k)-ba, és legalább az egyszerűsítette a dolgomat, hogy az étel kiválasztása pillanatok alatt ment. A választék ugyanis meglehetősen kicsi, de ez pont az a hely, ami egyetlen főfogással is ugyanennyire sikeres lenne. Amíg ott voltam, csak az jelentett különbséget a vendégek rendeléseiben, hogy ki mit kért a rántott hús mellé. Ebből 2100 forint egy adag és ebben az árban krumplisaláta is benne van. Ja, hogy még így is soknak tűnik ennyi pénz egy szelet húsért? És mondjuk háromért? Mert, amekkorát itt adnak, az máshol simán kitenne három szeletet! Ez pedig annyira guszta, hogy nem vagyok túl nagy rajongója ennek a kajának, de a látványnak még így sem tudtam ellenállni.


Az adag nem csak ránézésre óriási, akár két embernek is elég lehet. A várakozás végére már nagyon éhes voltam, még így sem volt kérdés, hogy jól fogok-e lakni vele, ennek tükrében pedig az elsőre durvának tűnő árat inkább kedvezőnek mondanám. Már csak azért is, mert az étel minősége sem okoz csalódást. Nem akarom túlgondolni ezt a dolgot, és hosszas elemzésbe kezdeni, hiszen mégiscsak rántott húsról van szó, abból viszont a lehető legjobbat teszik a Buja Disznó(k)-ban a vendég elé. Ízletes, magabiztosan fűszerezett, puha hús vékony, ropogós panírban, ami nem szívta tele magát olajjal. Ennyi az egész - és pont ettől szuper! Nem valami egetrengető újdonság megalkotása volt itt a cél, hanem fogtak egy baromi egyszerű kaját, amit mindenki jól ismer, és azt készítették el úgy, hogy kihozzák belőle a maximumot. Mindezt olyan áron adják, ami - az adag méretét is figyelembe véve - nem magasabb, mint egy átlagos kifőzdében. Szóval, ha ennétek egy igazán jó rántott húst, akkor ne is keressetek tovább, irány a Belvárosi Piac! Hétköznap még a nagy tömeget is elkerülhetitek, olyankor elvileg nincs ekkora pörgés.

Facebook: Buja Disznó-k
Cím: Hold utca 13.
Nyitva tartás:
H: 11:30-16:30
K-P: 11:30-17:30
SZ: 11:30-15:30