2017. január 6., péntek

Mamma Sferico

Ahhoz, hogy egy klasszikus kaja újra izgalmassá váljon gyakran elég mindössze a tálalást újragondolni és modernizálni. Például alapból eszembe sem jutott volna éppen spagettit enni ebédre, de amikor megláttam a Mamma Sferico gombóc formájú verzióját, egyből ki akartam próbálni.


Pedig alapvetően ugyanarról van szó, csak a kinézet más, illetve a variációs lehetőségek száma csavar még egyet a hagyományos recepten. A gombócokból ugyanis kérhetünk csirke,- sertés,- illetve marhahúsosat, lazacosat valamint vegetáriánust is, a szószokat tekintve pedig francia sajtmártás, tejszínes spenót, távolkeleti hoisin, édes curry és olasz paradicsomszósz alkotják a jelenlegi választékot. A normál adag 5 gombócot tartalmaz 1090 forintért, a nagy pedig 1290-be kerül és cserébe 7 gombócot kapunk. Én az utóbbit választottam marhahússal illetve paradicsomszósszal, és iszonyú gyorsan sikerült eltüntetnem a doboz tartalmát. Ez azonban csalóka, mert mennyiségre nagyjából egy átlagos tányér klasszikus spagettinek felel meg, szóval mielőtt hirtelen felindulásból utánaküldenétek még valamit, inkább várjatok egy kicsit, mert nálam csak 10-15 perccel később jelentkezett a jóllakottság érzése. 


Mivel a lehetőségek közül egy egészen hagyományos párosítás mellett döntöttem, az ízeket tekintve nem ért nagy meglepetés, de így is elégedett voltam az ebédemmel. A gombócok állaga kifejezetten bejött, puhák voltak, de nem hullottak szét maguktól, a műanyag villával teljesen kulturáltan el lehetett fogyasztani őket. A szósszal kapcsolatban sincs okom panaszra, azt az erőteljesen paradicsomos-fűszeres ízvilágot hozta, amire számítottam, a mennyisége pedig éppen kitartott az utolsó labdácskáig.

Nem bántam tehát meg, hogy engedtem a trendi tálalás csábításának, mert nemcsak újszerű, hanem finom kajához volt szerencsém. Legközelebb valószínűleg bátrabb leszek, és kipróbálok valami olyan ízesítést, ami távolabb áll az eredetitől. A lazacos-currys verzió mondjuk nem hangzik rosszul.
Nyitva tartás:
H-P: 11:00 - 18:00