2017. január 16., hétfő

Finomító Kantin

Könnyen lehet, hogy ezzel a bejegyzéssel sokatoknak nem mondok semmi újat, hiszen a Finomító Kantin már jóval a blog indulása előtt is népszerű hely volt, viszont biztos vagyok benne, hogy vannak olyanok, akik még nem hallottak róla. Ezért aztán leírom a saját tapasztalataimat, az internet úgyis elbír még egy véleményt, a tulajdonosok pedig megérdemlik az újabb pozitív visszajelzést.


Az előzetes információimnak köszönhetően elég magas elvárásokkal érkeztem, mégsem kellett csalódnom, hiszen 1500 forintért cserébe egy remek étkezésben volt részem. Sáfrányos csirkeragulevest illetve a hely névadó burgerét választottam menüben, és mindkét fogással elégedett voltam. A leves a poharas tálalás ellenére nem annyira a trendi vonalat követte, inkább a hagyományos, házias ízek felé húzott és ez kifejezetten jól állt neki. Az utolsó adagok egyikét kaptam meg, de így sem kellett attól tartanom, hogy csak üres lé kerül elém. Gyakorlatilag nem tudtam úgy belemeríteni a kanalat, hogy ne emeljek ki vele jelentős mennyiségű zöldséget és húst.


Még ki sem ürült a poharam, amikor elkészült a hamburgerem, ami ránézésre ugyan nem tűnt valami nagy adagnak, de a levessel együtt kellemesen eltelített. A Finomító burgerbe marhahús, cheddar, római saláta, fehér hagyma, paradicsomlekvár, uborka, jalapeno valamint házi szósz került, vagyis a kedvező ár ellenére közel sem egy full alap összeállításról van szó. Az egyetlen szépséghibát a túl szolidan fűszerezett húspogácsa jelentette, szerintem kicsivel több sót és borsot is elbírt volna, de ezen kívül hibátlan volt a szendvics. Pedig első ránézésre elbizonytalanodtam, a buci ugyanis elég gyenge eresztésnek tűnt, de a látszat szerencsére csalt. Íz és állag tekintetében is jól teljesített, megadta a keretet a remek összetevőknek: a lágy sajt, a ropogós zöldségek illetve a karakteres szósz együttesét jól feldobta a némely falatban felbukkanó, visszafogottan csípős jalapeno.


Ez a hamburger magában 1100 forintba kerül, ami a gyorséttermeket megszégyenítő ajánlat, de szerintem simán megéri plusz 400-ért választani mellé egyet az aktuális levesek közül. Ha valakinek mégsem lenne elég a két fogás, az kérhet még pluszban sült krumplit és desszertet is, úgy pedig már garantált a jóllakás. Diéta idején sem kell elkerülnötök a Finomító Kantint, hiszen saláta és csirkés illetve lazacos szendvics is szerepel az étlapon. Szóval, ha eddig még nem tettétek, akkor irány a Varsányi Irén utca és egyetek egy jót!
Nyitva tartás:
H-SZ:11:30-20:00