2016. június 20., hétfő

Pali Bácsi Borozója és Étkezdéje

A jó kifőzde nagy kincs! Nem azt akarom mondani, hogy egy sertéspörköltért, vagy rántott csirkecombért átszelném az egész várost (ahhoz baromi jónak kellene lennie), de nagyon hasznos tudni, hogy melyik környéken hol lehet ezekből a hagyományos fogásokból jót kapni. A Mom Park felé járva számomra ilyen hely lett Pali Bácsi Étkezdéje, ahol baráti árakon lehet finom ételeket enni.

Pali Bácsi Borozója és Étkezdéje - étlap

Pali Bácsi Borozója és Étkezdéje - belső tér

Déltől 15 óráig egyféle napi menü várja az éhes vendégeket, ami 950 forintért levest és főételt tartalmaz. Vacsorára érkeztem, szóval erről lecsúsztam, de az étlapon található választék sincs túlárazva. A roston sült csirkemellfilé mellett döntöttem sajtmártással és rizzsel (1450 Ft), majd leültem és a következő kb. 20 percben alaposan szemügyre vettem a környezetet. Az pedig eszméletlenül retró, ami máshol jó eséllyel zavarna, itt azonban pont ráerősít a klasszikus kifőzdés hangulatra. Borozgató-sztorizgató törzsvendégek (mert első pillantásra látszik rajtuk, hogy gyakran járnak ide) nélkül, pedig egyértelműen halott lenne egy ilyen hely. A borozó mégiscsak megelőzi az étkezdét a névben, szóval legalább ugyanolyan fontos az ő jelenlétük, mint amennyire a piros-fehér kockás asztalterítő kötelező. Ottjártamkor a benti részt a "nagy öregek" foglalták el, a kinti, fedett, terasz-szerű helyiséget pedig söröző fiatalok töltötték meg, akik gyakran enni is kértek az italok mellé. Megnyugtató volt, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki nem csak inni jött ide.

Pali Bácsi Borozója és Étkezdéje - étlapPali Bácsi Borozója és Étkezdéje - roston csirke sajtmártással és rizzsel

Amikor kihozták a rendelésemet, azt is megtudtam, hogy miért.  A fényviszonyok ugyan nem kedveztek a mobilom képességeinek, így a kép nem tudja rendesen visszaadni, de a kaja igazán jól nézett ki. Egyszerű, de kifejezetten finom fogáshoz volt szerencsém, a hús egymagában talán kicsit száraz lett volna, de a szuper, ízletes sajtszósz remekül orvosolta ezt a problémát. Egy átlagos étkezdéhez (és az árszabáshoz) képest nagyon rendben volt az étel, és jól is laktam vele. Nem nyújtott semmi extrát, de erre ebben az esetben nincs szükség, mert így is biztos pontnak érzem, és, ha legközelebb erre járva éhezek meg, nem fogok sokat gondolkodni azon, hogy hova üljek be.
Számomra ugyan mellékes volt, de fontosnak tartom megemlíteni, hogy a tulajdonosok büszkén hirdetik politikai hovatartozásukat, a miniszterelnökünkről például több kép is található a helyen. Akit ez zavar, az inkább mellőzze Pali Bácsi Borozóját (vagy egyszerűen válassza a teraszt), a többieknek viszont érdemes megkóstolniuk itt egy fogást.

Facebook: Pali Bácsi Borozója és Étkezdéje
Cím: Tartsay Vilmos utca 8.
Nyitva tartás:
H-V: 10:00-22:00