2016. június 26., vasárnap

Padthai Wokbar

Ahhoz képest, hogy milyen sok helyen lehet thai kaját kapni a városban, igazán kevés tapasztalatom van ilyen téren. Úgy döntöttem, ideje javítanom a helyzeten, és elsőként a Padthai Wokbart vettem célba, ami főleg azzal hívta fel magára a figyelmemet, hogy a megadott összetevőkből saját magamnak legózhattam össze a az ételt. 


Nem igazán tudom, hogy a tradicionális thai változat milyen elemekből épül fel, de nem is feltétlenül az autentikus, inkább a finom vacsora volt a célom. Szóval a tészta helyett barna rizst választottam, amihez marhahúst, fafülgombát és green curry szószt kértem. A rendelés leadása után a látványkonyhának köszönhetően láthattam, ahogy ezek az alapanyagok egy wokban landolnak, majd az egyik szakács villámgyors és iszonyú profi, rutinos mozdulatokkal elkészíti az ételt. Jócskán voltak az étteremben, mégsem kellett senkinek pár percnél többet várnia, a frissességre pedig szintén nem lehet panasz.

Ízek tekintetében is jól szerepelt a Padthai Wokbar, a fűszerezés bátor, de nincs eltúlozva, a jó minőségű összetevők pedig igazán egységes kajává állnak össze. Ez persze a vendég választásán is múlik, de szerintem ezekből az alapanyagokból kifejezetten könnyű jó kombinációkat kreálni. A green curry szósz az étlap jelölése szerint közepesen csípős, és valóban ezt a szintet hozta: kellemesen megizzasztott, de azért nem kellett tűzokádástól tartanom, az íze pedig egzotikusabbá tette a vacsorámat.

Az általam kiválasztott variáció 1870 forintba került, és senkit nem akarok arról győzködni, hogy egy tál barna rizs némi zöldséggel és hússal (ebből tényleg nem volt túl sok) felturbózva megér ennyit, de, ha adtok egy esélyt ennek a helynek, szerintem ti sem fogtok csalódni. Nekem határozottan megjött a kedvem a thai ételekhez, valószínűleg ki fogok még próbálni pár hasonló wokbart, hiszen most már viszonyítási alapom is van.

Facebook: padthai wokbar
Honlap: padthaiwokbar.com/hu (itt találjátok meg a 3 étterem címét és nyitva tartását)