2016. április 1., péntek

Koshari Tér - Egyiptom ízei

Sok ország gasztronómiájába lépten-nyomon belekóstolhatunk, Egyiptom azonban nem tartozik ezek közé. Így aztán kapásból felkeltette az érdeklődésemet a Koshari tér, amikor megtudtam, hogy itt bizony kipróbálhatom a fáraók és piramisok hazájának kosztját. 

a koshari anatómiája (Forrás: a Koshari Tér fb-oldala)

Nem is vártam sokáig, a következő hétvégén egyből célba vettem a helyet, és kellemes meglepetésként ért, hogy ilyenkor is van menü 11 órától délután 3-ig. Ez kétféle méretben kapható, amik összetevőket tekintve nem különböznek egymástól: egy adag koshari, egy desszert (esetemben tejberizs) illetve üdítő. A kisebbik verziónak nem emlékszem pontosan az árára, de az tuti, hogy a nagy menü is csak 1050 forintba került, én pedig éhesen érkeztem, szóval ezt választottam. A felszolgáló kedves volt, és annak ellenére is sikerült megértenünk egymást, hogy ő hadilábon állt a magyarral, engem pedig annyira elkapott az egyiptomi hangulat, hogy eszembe sem jutott angolul próbálkozni (pedig, mint utólag kiderült, az lett volna a nyerő).

Koshari közelről (a réteges szerkezet miatt leginkább a hús látszik)

De mi is az a koshari? Egyiptomi egytálétel, ami főtt tésztát, rizst, lencsét, csicseriborsót, sült hagymát és paradicsomot tartalmaz. Vagyis alapból húsmentes, de 150 forintért lehet ezen változtatni, én például marhahúst kértem plusz feltétnek. Az összetevők eléggé rétegesen kerülnek a pohárba, így érdemes étkezés előtt alaposan összekeverni őket az egységesebb ízélmény érdekében. Ezután már jól kiegészítik egymást az alkotóelemek és egy egészen izgalmas, keleties, újszerű kombináció lesz a jutalmunk. Első ránézésre nem tűnt túl nagynak, de egy igazán laktató, emberes adagot kaptam, amivel már desszert nélkül is tele voltam. A tésztás kaják általános hátránya, hogy csak rövid időre űzik el az éhséget, itt azonban a többi hozzávaló simán gondoskodik róla, hogy még órákkal később se kopogjon a szemünk. A tejberizs és a hibiszkuszos üdítő is ízlett, szóval az ebéd egészével meg voltam elégedve. 1200-ért ez a menü bárhol megállná a helyét, a Ráday utcában pedig egyenesen világbajnok ajánlatnak számít.

nagy menü

Tudni kell viszont, hogy a helyiségben nincs ülőhely (gondolom a melegebb idő beköszöntével lesz majd pár asztaluk az utcán), ezért elsősorban elvitelre érdemes kérni az ételeket. A koshari azonban útközben is simán fogyasztható, és egyértelműen tartalmasabb valamint egyedibb, mint a legtöbb elviteles tésztabár kínálata. Szóval, ha szeretnétek kipróbálni valami új street foodot, akkor irány a Koshari Tér - nem fogjátok megbánni, és biztosan maradtok éhesek!

Facebook: Koshari Tér
Cím: Ráday utca 5.
Nyitva tartás:
H - CS: 11:00-21:00
P: 11:00-22:00
SZ: 12:00-21:00