2016. április 10., vasárnap

Yu-Grill

A PolaPola-ban tett látogatásom óda tudom, hogy a balkáni konyhára kifejezetten érdemes odafigyelni, ezért amikor láttam, hogy a Yu Grill új, tágasabb helyre költözött, igyekeztem minél hamarabb útba ejteni a szerb éttermet.

A korábbi, Ráday utcában lévő egységükben nem jártam, így nincs viszonyítási alapom, de a Haris közben megnyílt hely igazán impozáns. Egyszerű, de szép és modern belső, a piros és fekete színek erőteljes dominanciájával. Szó sincs ételszagról, gyorséttermi környezetről, vagy bármi olyan lepattantságról (Macskajaj-fílingről), amit elsőre esetleg Szerbiához társítanánk a Balkánnal kapcsolatos előítéletek miatt, inkább az érezhetően jelen lévő, de nem túl tolakodó elegancia uralja az éttermet. Ez megfigyelhető a berendezésben illetve a kiszolgálásban is, és szerencsére az ételek minősége sem rontja le a színvonalat.

Yu-Grill - belső


Yu-Grill - belső

Kis tanakodás és segítségkérés után a gyevrek nevű fogásra esett a választásom, ami színtiszta darált, grillezett marhahús urnebesszel (leginkább a mi körözöttünkhöz áll közel) megspékelve. Járt mellé egy lepény valamint zöldségek és mindez 2150 forintba került. Nagyjából 10 perc múlva meg is érkezett elém az étel, méghozzá igazán gusztusos tálalásban:

Yu-Grill - gyevrek

Yu-Grill - lepény

A látvány megadta a kezdőlökést és a kóstolás után sem csalódtam. A zöldségek frissek voltak, a hús pedig jól átsült, mégis szaftos maradt, és masszívan érződött benne a marha íze. Ránézésre nem tűnt valami nagynak az adag, mégis teljesen jóllaktam vele. Persze ehhez a lepény is hozzájárult, amit elsőre egy „felfújt” pita-szerűségnek hittem, de örömmel nyugtáztam, hogy nem ez a helyzet, hanem rendesen van benne anyag. Ízét tekintve leginkább talán a lángostésztára emlékeztetett, de annál könnyebb, és jóval kevésbé zsíros volt.

Yu-Grill - lepény belülről

Szóval igazán jót ebédeltem egy igényes szerb étteremben, mégsem kellett egy vagyont kifizetnem érte, és bőven vannak még hasonló áron mozgó, ígéretes fogások az étlapon. Ha többen jártok erre, érdemes kipróbálnotok a két,- vagy négyszemélyes tálakat, amik fejenként szintén nem kerülnek sokba, cserébe pedig tetemes mennyiségű remek húst pusztíthattok el.

Facebook: Yu Grill
Cím: Haris köz 4.
Nyitva tartás:
H - CS: 10:00-00:00
P-SZ: 10:00-02:00
V: 10:00-00:00