2016. március 22., kedd

Den Haag Pizzéria

Újra mozikba került A keresztapa, a megnézésére pedig mindenképpen valami olaszos kajával akartam hangolódni. Tésztát nem is olyan rég rendeltem, ezért a pizza mellett döntöttem, amikor elkezdtem böngészni a lehetséges helyek listáját. Végül mégsem egy tradicionális, Szicíliát idéző éttermet vettem célba, hanem inkább a Den Haag nevű holland pizzérián akadt meg a szemem. 

Den Haag Pizzéria

Belépés után leginkább egy klasszikus, de hangulatos kocsmának tűnt a hely, talán el is bizonytalanodtam volna, ha nem látom meg az étlapot. A galérián leülve elkezdtem tanulmányozni a választékot, hogy aztán egy Pármai pizzát (paradicsomszósz, prosciutto sonka, sajt) és 3 dl házi bodzaszörpöt rendeljek. Az étel 1200, az ital pedig 420 forintba került volna, de a felszolgáló kapásból felajánlotta, hogy a „déli akció” keretében 1400-ért tudja adni a kettőt – soha rosszabb meglepetést!

Den Haag Pizzéria

Tartottam tőle, hogy a szörp csalódást fog okozni, mert a nagymamám bodzás italának ízvilágához hasonlóval még nem igazán sikerült találkoznom, ehhez képest, amit itt kaptam, az majdnem teljesen olyan volt. Már pusztán ezért a felfedezésért megérte volna ide jönnöm, de nem egészen 10 perc múlva megérkezett a pizzám is. 

Den Haag Pizzéria - Pármai pizza

Az átmérője elvileg csak 28 cm, de a vastagságának köszönhetően egy pillanatig sem féltem tőle, hogy nem lesz elég. A sonka elhelyezése elég szokatlan volt, és nem könnyítette meg a szeletelést, viszont igazán gusztusos látványt nyújtott így az étel. Általában nem rajongok a vastagabb tésztájú pizzákért, de a Den Haagban felszolgált példányba nem tudok belekötni. Abszolút nem volt száraz, vagy fullasztó, az alja szolidan ropogott, a belseje pedig kellően át lett sütve, mégis puha és lágy maradt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a feltétek minőségén kicsit még lehetne javítani, de nincs nagy baj velük (csak elmaradnak a tészta szintjétől), és ezért az árért még így is bőven korrekt vételt jelentett a pizza. Azt nem mondom, hogy lekörözi a nálam etalonnak számító Pizza Manufakturát, de úgy tűnik, a vastagtésztás kategóriában sikerült új kedvencet találnom.

Cím: Dohány utca 5/b.
Nyitva tartás:
H - P: 10:00-22:00
SZ - V: 12:00 - 22:00