2015. augusztus 13., csütörtök

Budapest Bakering - FRISSÍTVE: 2016.04.06.

Ritkán veszek péksütit, és akkor is általában beérem a munkahelyemhez legközelebb eső pékség termékeivel, szóval nem vagyok túl nagy ínyenc ilyen téren. A Budapest Bakering mégis annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy már hónapok óta meg akarom kóstolni a ringjeiket. Ez persze nyilván a körítésnek is köszönhető, egy átlagos boltban nem vonzanának ennyire ezek a kör alakú, töltött finomságok. De nem átlagos boltban lehet őket kapni, hanem aprócska busz, villamos illetve troli formájú mozgó kocsikból, amik a hetedik kerület utcáit járják.

a kék busz

Arról pedig, hogy éppen hol érdemes keresni az éhségűző járműveket a Budapest Bakering honlapján lehet informálódni: egy folyamatosan frissülő térképen látható a kocsik aktuális tartózkodása helye. 2 km-es körzeten belül már házhoz szállítást is lehet kérni, én azonban ennél messzebb lakom, ezért egy délután bringára pattantam, célba vettem az Astoriát és elkezdtem vadászni a buszra. Igazán könnyű préda volt, a Dohány utca elején meg is találtam.

ricottás–étcsokis-narancslekváros ring

A választékot szemügyre véve egyből látszott, hogy nem csak ringek formája és árusítási módja tér el az átlagos péksüteményekétől, hanem az ízesítés is. Szokatlan, de érdekes és számomra igazán szimpatikus töltelékek rejtőznek a karikák belsejében, én például egy ricottás–étcsokis-narancslekváros és egy márványsajtos–aszalt szilvás–diós verzió mellett döntöttem, de van spenótos–fetás vagy éppen kolbászos-aszalt gyümölcsös is. Drukkoltam, hogy finomak legyenek, hiszen az egész ötlet és a kreatív körítés nem sokat ér, ha maga a kaja nincs rendben. De szerencsére rendben van: a tészta finom, puha és bőségesen meg van töltve. Az étcsokis ring kifejezetten ízlett, azért korrekt árnak találtam a 300 forintot, a márványsajtos viszont kissé csalódást okozott, főleg mivel az már 450-be került. Nem volt rossz, de a péksütik között elég magasnak mondható ár ellenére közel sem tudott annyira emlékezetes lenni, mint az olcsóbb társa.

márványsajtos–aszalt szilvás–diós ring

márványsajtos–aszalt szilvás–diós ring belseje

Összességében azért pozitív élmény volt a találkozásom a Budapest Bakeringgel de ez számomra az a kategória, amit egyszer érdemes kipróbálni, a kedvenceim listájára viszont nem kerül fel. Persze ettől még könnyen lehet, hogy máskor is fogok ringet venni, ha a belvárosban járok és meglátom az egyik kocsit, (a mogyorókrémes-túrós ízesítés ugyanis eléggé izgatja a fantáziámat) de vadászni már nem fogok rá, és a jövőben maradok a 300 forintos kategóriánál.

UPDATE:
Pár napja ismét találkoztam az egyik ringszállító járművel, és mivel a Facebook-on reklámozott új ízesítés felkeltette az érdeklődésemet, gyorsan el is dőlt, hogy mi lesz a vacsorám. De mielőtt a kóstolt termékekre térnék, nézzük mi változott a Budapest Bakeringnél a legutóbbi teszt óta! A fontosabb újdonság az, hogy a kocsik kitörtek a VII. kerületből, mostanában legtöbbször a Corvin-negyed vagy a Kálvin tér környékén bukkannak fel. Ennél kevésbé jelentős, de stílusos frissítés a péksütik egyedi logós csomagolása:


A múltkori esetből tanulva, most az olcsóbb kategóriából választottam két ringet: a mogyorókrémes-túrós (300 Ft) verzió már korábban is felkerült a listámra, a nemrég debütáló, májpástétomos-hagymalekváros (350 Ft) ízesítést pedig minél hamarabb ki akartam próbálni. 



Az előbbi kívülről is meg van szórva mogyoródarabkákkal, ami igazán gusztává teszi, de sajnos a töltelékkel már nem bántak túl bőkezűen. Persze nem azt vártam, hogy egy 300 forintos péksütibe egy fél üveg nutellát toljanak bele, de nem bántam volna, ha a fentinél valamivel biztatóbb kép fogad a félbevágás után. Ízre amúgy rendben van, a mogyorókrém és a túró passzolnak, csak kissé vérszegények a tészta mellett - evvel azonban ismét a nem igazán szerencsés arányoknál lyukadunk ki.



A májpástétomos-hagymalekváros ring kívülről kevésbé néz ki izgalmasan, félbevágva viszont egyből látszik, hogy megfelelő mennyiségű töltelék jutott bele. Talán vadul hangzik a párosítás, de a máj és a hagyma egy igazán jó, szolidan édes, krémes elegyet alkotnak, ami engem meggyőzött. A mostani körből egyértelműen ez a változat jött be jobban, simán el tudom képzelni, hogy legközelebb is veszek majd belőle, ha megpillantom valamelyik minijárművet.

FacebookBudapest Bakering