2015. július 17., péntek

Mákos Guba Kisvendéglő

Már közel egy hete kitaláltam, hogy hol fogok vasárnap ebédelni, aztán nem sokkal az indulás előtt csekkoltam, hogy mikor nyit a kiszemelt hely, és ekkor vettem észre, hogy csak hétfőtől szombatig vannak nyitva. Sebaj, úgyis elég hosszú listám van a lehetséges célpontokról, gyorsan végignéztem a rajta szereplő éttermeket, és megakadt a szemem, a Mákos Guba kisvendéglőn, ahova már régóta tervezek elmenni. Jókat hallottam róla, és nincs is messze – nyomás enni!

Mákos Guba Kisvendéglő kivülről

Kívülről barátságos, egyszerű helynek tűnt, ahol biztos nem lesz gáz, hogy nem szmokingban jöttem. Ahogy a képen is látszik, van kiülős rész, de én a nagy meleg és a Krisztina körút forgalma miatt inkább egy benti asztalt választottam. Negyed egy körül érkeztem, akkor még csak nagyjából félház volt, de nem sokkal később már alig akadt szabad hely. Úgy látszik sokan járnak ide ebédelni, de a pincérek nagyon pörögtek, simán megbirkóztak a nagy forgalommal. A rendelés leadása után pár perccel már érkezett is az első fogás, és később sem voltak üresjáratok a kiszolgálásban. Talán valaki számára már zavaró is lehet ez az gyors tempó, én azonban örültem, hogy nincsenek kínos helyzetek, amikor a személyzet valamely tagjának pillantását igyekszem elkapni.

Mákos Guba Kisvendéglő - asztal

Azért volt időm körülnézni, és a Mákos Guba Kisvendéglő belülről is eléggé tetszett. A berendezés erősen magyar retró érzést sugall – mindezt jó értelemben véve. A piros-fehér kockás asztalterítőn az étlap szerepét A/3-as lapok töltik be, ami nem a legmodernebb megoldás (mondjuk miért is lenne modern, ha semmi más nem az), de legalább könnyen áttekinthető. Ezen felül az aktuális napi ajánlat egy táblára van felírva krétával. Így néz ki:

Mákos Guba Kisvendéglő - napi ajánlat

Mindehhez passzol a zene is: régi magyar slágerek szólnak, a táncdalfesztiválok remekeit hallgathatjuk, amiket otthon az életben nem vennék elő, de itt egyáltalán nem keltettek erőltetett hatást, sőt még tetszettek is. A jó ebédhez szóló nóta tehát megvan, nézzük, mi a helyzet a kajával.

Mákos Guba Kisvendéglő - meggyleves

Mákos Guba Kisvendéglő - alaszkai tőkehalfilé tál

Egy kis adag meggylevessel (450 Ft) kezdtem a sort, aztán főételnek egy roston sült alaszkai tőkehalfilé tálat (1690 Ft) választottam, ami a a halon kívül sült krumplit és salátát tartalmazott. Azért nem térek ki a két fogásra külön-külön, mert egyikkel kapcsolatban sincs különösebb mondanivalóm. Mindkettő ízlett, rendben voltak, de nem nyújtottak semmi extrát. A Mákos Guba Kisvendéglő abszolút nem akar úri vagy különleges hely lenni, és szerencsére az árak is ehhez igazodnak. Ez egy egyszerű étterem, amit simán fel lehet fogni jobbfajta menzaként is. Az étlap elég változatos, a napi menüt mindig érdemes csekkolni, de ezen kívül főzelékek, frissensültek, pizzák és más tésztás ételek közül is lehet választani, és bármit kértek, nem kell érte sokat fizetni. A leghúzósabb tétel a 'Nosztalgia menü' 1990-ért, de abban benne van a leves, a főétel körettel és még egy desszert is. Az adagok nem nagyok, de korrektek, a kis levessel és a halas tállal pont jóllaktam, a névadó fogásból már igazából csak a mákmániám miatt kértem ki egy fél adagot – és milyen jól tettem. Minden passzolt benne: pont kellő mértékben édes, puha kifli sok mákkal és remek vaníliaöntettel. Ha eddig bizonytalan lettem volna a hely megítélésével kapcsolatban, ez a mákos guba akkor is lazán a pozitív irányba mozdította volna a mérleget.

Mákos Guba Kisvendéglő - mákos guba vaníliaöntettel

De az első két fogás is ízlett (még, ha közel sem hagytak ennyire maradandó nyomot bennem), szóval magabiztosan tudom mindenkinek ajánlani az éttermet, hiszen korrekt árakon lehet finomat enni, hangulatos környezetben. Akkor sincs baj, ha valakit elriaszt retró érzés és a magyar nóták, mert a 900 Ft feletti rendeléseket ingyenesen házhoz szállítják. Azt hiszem, legközelebb kipróbálom az egyik pizzájukat is.

Honlap: www.makosguba.hu
Cím: Krisztina Körút 65-67.
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00 - 22:00
V: 12:00-18:00