2015. július 19., vasárnap

Dreher Sörtúra

Ebben a nagy hőségben egy jó hideg sör gyakorlatilag bárhol, bármilyen formában jól tud esni. Ihatjuk otthon a hűtőből kivéve, egy kocsmában frissen csapolva, vagy akár a sörgyárban is egy érdekes előadás záróakkordjaként. Én csütörtökön a harmadik opciót választottam és részt vettem a Dreher Sörtúrán.

cefrézőüst

Ennek keretében 15-30 fős csoportokban vezetik végig a látogatókat a gyár területén, közben megismertetve velük a sörkészítés fő lépéseit, és azokat az eszközöket, amikben ez a folyamat végbemegy. Fontos megjegyezni, hogy nem egy erőltetett Dreher-reklámról van szó, ahol a saját termékeiket az egekig magasztalják a konkurenciáét pedig szidják. A mi idegenvezetőnk például az általuk gyártott sörök közül is említett olyant, ami kevésbé volt sikeres, ezért változtattak a receptjén vagy kivonták a forgalomból.

ászok tankok

A túra során rengeteg érdekes információval gazdagodtam (például megismertem a léhűtők munkáját), és a malátateát is megkóstolhattam. Ez egy meleg, alkoholmentes, édes, kukoricás-malátás ízű ital, ami a sörgyártás első fázisának eredménye. Aztán a bő egy órás program után persze lehetőséget kapunk a teljes folyamat végtermékének vagyis a kész sörnek a kóstolására is. Ezzel kapcsolatban először csalódott voltam, hiszen különleges, speciális sörökre számítottam, amiket máshol nem lehet kapni, de csak világos és barna Dreher, Kőbányai, illetve alkoholmentes ízesített Dreher közül lehetett választani. Aztán, amikor a barna jobban ízlett, mint amilyenre emlékeztem, akkor már elégedett voltam, de ez még nem volt feltűnő különbség, mert régen ittam ilyent utoljára. A világos Drehernek viszont emlékeztem az ízére, és itt sokkal finomabbnak, frissebbnek, talán még erősebbnek is éreztem, mint bármelyik kocsmában. Persze benne van a pakliban, hogy csak képzeltem az egészet, de valahogy nehezemre esik elhinni, hogy ez pontosan ugyanaz a sör volt, mint amit szinte minden sarkon meg lehet kapni. Az biztos, hogy a Sörtúra végén sokkal jobban esett, mint korábban.


Ha Ti is szeretnétek megkóstolni az itteni söröket, és szívesen megnéznétek a gyárat belülről, akkor ide kattintva megtaláljátok a program részleteit, és egyből foglalhattok is egy számotokra megfelelő időpontot. A program ára 1900 forint személyenként, és ez hivatalosan két pohár sört tartalmaz. Azért csak hivatalosan, mert a mi idegenvezetőnk nem számolta, ki mennyit iszik, hiszen úgyis csak kb. 45 perc volt a kóstolásra, szóval nem kellett attól tartania, hogy csődbe visszük a céget.