2019. október 29., kedd

Freyja

Amikor először hallottam a Freyja-ról, kissé kételkedtem benne, hogy egy croissantozó működőképes ötlet lehet-e Magyarországon. A legtöbb boltban (és sok pékségben) kapható croissant ugyanis nem más, mint egy leveles tésztás, száraz, minőségéhez képest drága kifli, és a siker érdekében arról kell meggyőzni az embereket, hogy ez a péksütemény tud ennél sokkal finomabb is lenni, amiért megéri többet fizetni. Az viszont mindig szimpatikus, ha egy hely ennyire egy termékre fókuszál, hiszen ebben az esetben azt muszáj jól csinálniuk. A Freyja-ban pedig tényleg piszkosul értenek a croissant elkészítéséhez!


Mondjuk nem adják olcsón, a sima 400, a töltöttek pedig 800 forintba kerülnek. Utóbbiból hatféle ízesítés volt, amikor ott jártam, édes és sós verziók közül is lehetett választani. A kíváncsiság és a döntésképtelenség miatt hármat is megkóstoltam, de elég tömény, laktató ételről van szó, normális esetben kettő bőven elég lett volna.



A paprikakrémes-kéksajtos-rozmaringosban a finom, karakteres ízű töltelék mellett azért érezhető maradt a tészta, ami önmagában is nagyon bejött. Könnyű, lágy, a rétegek szépen elválnak egymástól, nem száraz és nem is túl zsíros - vagyis szuper alapot biztosít a legalább ennyire jó töltelékeknek.




A csokoládékrémes-mogyorós is nagyon ízlett, de egyértelműen a pisztáciás lett a kedvencem. Ezzel a zöld szörnnyel egyszerűen nem tudtam betelni, annyira el volt találva benne a krém, számomra simán felért egy jobbféle süteménnyel. Ezek után már azt sem tartottam túlzásnak, hogy díszdobozban is lehet kérni a croissant-okat, ha valakit szeretnétek meglepni egy igazán deluxe reggelivel, akkor ez tökéletes választás. Az pedig külön öröm, hogy a Freyja-ban a kávéra is odafigyelnek, amit itt ittam, azzal egy újhullámos kávézóban is elégedett lettem volna.

Nyitva tartás:
H-P: 8:00-18:00
SZ-V: 8:00-14:00