2019. augusztus 27., kedd

Fågel by artizán

Az esetek túlnyomó többségében zabkását szoktam enni reggelire, mégis felemás érzésekkel fogadtam a hírt, miszerint nyílt egy “zabkásázó” Budapesten. Úgy voltam vele, hogy ez tényleg az a kaja, amit én is pár perc alatt, nagyon egyszerűen el tudok készíteni magamnak, szóval biztos nem én leszek a célközönség. De, ha rántott húsért is képes voltam étterembe menni, akkor miért pont a kedvenc reggelimet ne próbálnám ki egy olyan helyen, ami alapból plusz ponttal indul hiszen a szuper Artizán pékség tulajdonosa nyitotta?


Szóval megnéztem, milyen zabkását ehet az, aki lusta otthon elkészíteni vagy csak nincs rá ideje. Nos, a kényelmet persze meg kell fizetni, az alapkásák (van édes és sós változat) 990 forintba kerülnek, amit ki lehet egészíteni sokféle extrával (gyümölcsök, zöldségek, magvak, házi mogyoróvaj, stb), vagy kérhetjük 1490-ért valamelyik fix összeállítást - ezek naponta változnak. Ez az árát elsőre kicsit magasnak találtam, aztán belegondoltam, hogy akárhova ülök is be, ennél sokkal olcsóbban nem fogok megúszni egy kiadós reggelit.

A Fågelben pedig nem csak kiadósat kaptam, hanem igazán finomat is. A csokis-mogyorós és a gyümölcsös kásák számomra kevésbé voltak érdekesek, hasonlókat én is gyakran szoktam csinálni, a pirított magvakkal megszórt csicseriborsó curry viszont elég különlegesnek tűnt, ezért azt kóstoltam meg. Az első pár falat után az fogalmazódott meg bennem, hogy ez valójában nem is egy zabkása, vagyis persze az, de nagyon nem hagyományos. Ez ebben a formában sokkal inkább egy teljes értékű főétel, aminek zab az alapja. Elég sűrű, krémes állagú, de nincs túlfőzve, nem emlékeztet bébiételre. Érződik, hogy az összetevők nem találomra lettek beledobálva, hanem olyan alapanyagokat társítottak, amiknek passzol egymáshoz az íze. Az adag bőséges és laktató, ebédre talán kevés lenne, de reggelire tökéletes volt.


El kell ismernem, hogy mégiscsak beletartozom a Fågel célközönségébe, hiszen, ha ilyen zabkását akarok enni, azzal ezentúl sem fogok otthon vacakolni, hanem inkább időnként eljövök ide. Legközelebb talán valamelyik édeset fogom megkóstolni, mert ezek után könnyen lehet, hogy csokis-mogyorós vonalon is tudnak újat mutatni.
Nyitva tartás:
H-P: 7:30-16:00