2019. április 19., péntek

Sushiroll

Talán nem tévedek nagyot, ha azt gondolom, sokakat az tart vissza a gyakori sushievéstől, hogy ez az étel elég drága, a pálcikákkal való ügyeskedés pedig kissé körülményes tud lenni vagy legalábbis annak tűnik. Nos, a Sushiroll mindkét problémára megoldást nyújt azzal, hogy behozza a képbe a street food-ot. Náluk nem a kis makik, hanem a tekercsek vagyis rollok teszik ki a kínálat nagy részét. Persze ez így nem ugyanaz, mint beülni egy japán étterembe sushizni, viszont jóval olcsóbb és akár útközben is könnyen meg lehet enni.


Egy ilyen roll a honlap szerint öt makinak felel meg, amit én inkább három és négy közé saccolnék, de még így is nagyon baráti érte az ízesítéstől függően 500-tól 650 forintig terjedő ár. Mindig van egy napi leves 550-ért, ami két rollal kiegészítve 1490 forintba kerül, ez egy elég jutányos ebédmenü. Amikor ott jártam, éppen a kókuszos rákleves volt soron, ami nem győzött meg teljesen. Nem volt rossz, de lehetett volna sokkal intenzívebb ízű, a kókuszt alig éreztem benne.


A rollok már jobban tetszettek. A ropogós csirkés és a füstölt lazacos verziókat kóstoltam, és kértem hozzájuk gyömbért illetve wasabit (ezek felérasak, 95 forintot kell értük fizetni). Látszik, hogy a Sushiroll erősen elvitelre van berendezkedve, helyben fogyasztás esetén is papírtálcára teszik a kaját. Ezt szerintem érdemes lenne lecserélni, a tekercseket viszont nagyon jó ötletnek tartom. El lehet őket vágni, és akár ugyanúgy pálcikával enni, mint a makikat, de, ha valakinek nincs kedve ezzel szórakozni, akkor egyszerűen megfoghatja és haraphatja a rollt. Nem vagyok nagy szakértő sushi terén, talán nem is ettem még igazán jót, autentikusat, de az tuti, hogy ezek a rollok simán vannak olyan jók, mint az átlagos házhoz szállított verziók, sőt azoknál frissebbek és még olcsóbbak is. 


Az ár-érték arány igencsak kedvező, egy ilyen menüvel pont jól lehet lakni, ha valaki nem éhes nagyon. Ha biztosra akartok menni, akkor hagyjátok ki a levest, és inkább kérjetek 3-4 tekercset, az már tuti elég lesz. Érdemes vigyázni, mert a sushi elég becsapós tud lenni, nem tűnik soknak, viszont nagyon laktató. A Sushiroll akkor is jó választás, ha csak most ismerkedtek ezzel az étellel, hiszen itt komoly költségek és kötöttségek nélkül megtehetitek. Aztán, ha rákaptok az ízére, akkor időnként visszatérhettek, hogy megkóstoljatok egy új típust. Én ezt fogom tenni. 

Facebook: Sushiroll
Honlap: sushiroll.hu
Cím: Corvin köz 3.
Nyitva tartás:
H-P: 10:58-20:02