2019. április 13., szombat

Bánh Mi

A vietnámi ételek közül eddig csak a pho-t ismertem, és az eléggé bejött, szóval amikor észrevettem a Bánh Mi szendvicsezőt (vagy bánh mi-zőt, hiszen a név vietnámi szendvicset jelent), egyből tudtam, hogy itt ki kell próbálnom valami érdekeset. Ez egy meglepően apró, mindössze pár négyzetméteres hely, belépés után el is bizonytalanodtam azzal kapcsolatban, hogy itt tényleg olyan kaját fogok-e kapni, amiről érdemes lesz írni. Arra gondoltam, ha kapok egy nem extra, de teljesen korrekt szendvicset (mint mondjuk a Street Bistro-ban), akkor túl nagy baj már nem lehet.


Igyekeztem a tízféle húsos és két vega opció (mindegyikről van kép) közül kiválasztani azt, amelyik leginkább különlegesnek tűnt, és végül a májpástétomos, pörkölt fahéjas sertésfelvágottas mellett döntöttem. Az az összes szendvics ára egy ezres körül van, ez konkrétan 900 forintba került. A pult mögött álló lány összeszedte a szükséges hozzávalókat, szépen elrendezte azokat egy félbevágott bagettben, majd az egészet megpirította kicsit a kontakt grillben. Ha ezt az utolsó fázist hosszabb ideig teszi, és ropogósabb lett volna a bagett külseje, akkor semmibe nem tudnék belekötni, hiszen minden más nagyszerű volt.


Ránézésre nem tűnik nagy számnak ez a szendvics, ízre azonban igazán ütős. Nem vagyok nagy rajongója a pástétomnak, ez mégis nagyon ízlett, a felvágott hústartalmát elég magasra tippelem, jó a fűszerezése, a rizsecetben pácolt zöldségek és a koriander pedig még egzotikusabbá teszik az ételt. Nem túlságosan extrémek az ízek, nem áll messze attól, amire számítunk, ha elénk kerül egy jó szendvics, de kellően különleges ahhoz, hogy új élmény legyen. Emellett a bánh mi elég laktató is, szívesen megkóstoltam volna még egyet, de éreztem, hogy kettő már sok lenne belőle. Ha kezdetnek valamelyik hagyományosabb opciót próbálnátok ki, akkor válasszátok mondjuk a húsgolyósat vagy grillezett csirkéset, de egy esélyt mindenképp érdemelnek a vietnámi szendvicsek.

Facebook: Bánh Mì Szendvics Bár
Honlap: banhmibp.com
Cím: Wesselényi utca 34.
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-22:00
V: 11:00-14:00