2019. február 12., kedd

Jacques Liszt

Amikor legutóbb nagyon megkívántam valami péksüteményt, úgy döntöttem, ezúttal a közeli, jól bevált pékség helyett kipróbálok egy újat. Nagyot azért így sem kockáztattam, mert a Jacques Lisztről eddig csupa jót hallottam, viszont emiatt magasabb elvárásokkal is érkeztem az Apáczai Csere János utcai üzletbe.


A választék jelentette az első pozitívumot, igazán sokféle, guszta pékáruval volt tele a pult, köztük a kihagyhatatlan klasszikusok (kakaós csiga, túrós táska), teljes kiőrlésű változatok, és extrább ízesítésű különlegességek is. Egy darab nagyjából 350-400 forintba kerül, szóval ez a hely nem az olcsó mezőnybe tartozik, de a kézműves pékségek között azért nem kirívó az árazás. 


Annak érdekében, hogy minél többet meg tudjak kóstolni a termékeik közül, kértem egy túrós táskát és egy mogyorókrémes croissant elvitelre, két csigát (teljes kiőrlésű kakaós és diós-narancsos) pedig helyben fogyasztottam. Ez utóbbiak ránézésre valahogy nem tűntek túl frissnek, de szerencsére a látszat csalt, mert az ízük abszolút nem okozott csalódást. Mindkettőbe bőven jutott töltelék, a tésztájuk pedig enyhén ropogós volt, de nem túl száraz, a kakaós cseppet sem látta kárát annak, hogy nem hagyományos liszttel készült. A diósban a narancs ízét magamtól nem ismertem volna fel, a benne lévő lekvár(?) számomra a kelleténél kicsit édesebb volt, de azért így is ízlett.


A croissantról a képen is jól látszik, hogy nem csak nyomokban tartalmazza a mogyorókrémet, hanem gyakorlatilag azzal van tele. Külön oda kellett figyelnem, hogy a tésztát magában is meg tudjam kóstolni, de úgy is finom, puha volt. Összességében elég tömény ez a cucc, de nutellarajongóknak kötelező, imádni fogják! A túrós táska sokkal visszafogottabb, az “csak” egy ismerős péksütemény igazán jól elkészítve. Lágy tészta, jól ízesített töltelék, nem is kell ezt ennél jobban bonyolítani.


Mivel minden ízlett, amit Jacques Lisztnél kóstoltam, nem meglepő, hogy az egész pékséget ajánlom, próbáljátok ki, hiszen nem véletlenül van jó híre!
Nyitva tartás:
H-P: 7:00-19:00
SZ: 7:00-14:00