2019. február 18., hétfő

Fasírt Kitchen

Mostanában nagy divatja van a klasszikus ételek modernizálásának, a retro fogások egymás után esnek át ráncfelvarráson. Ezek után nem meglepő, hogy a fasírt sem tudta elkerülni a sorsát, nyílt egy olyan street food étterem, aminek nem csak a nevében szerepel ez a kaja, hanem az étlap is eköré épül.


Igaz ugyan, hogy a Fasírt Kitchenben van például rántott karaj, grillcsirke, hurka, kolbász és hétköznapokon ebédmenü is, de a választék legérdekesebb részét mégiscsak a különböző fasírtok jelentik. Négyféle ízesítésből lehet kérni 6 vagy 12 darabot, és szerencsére van “all in” válogatás is, ami mindegyikből 3-3 darabot tartalmaz, így kóstolgatáshoz ez az ideális. Egy ilyen adag 1590 forintba kerül, plusz 700-ért pedig sült krumpli és üdítő is jár hozzá.


Jó ötlet, hogy a szószok és fűszerek ki vannak rakva egy pultra, és mindegyikből szabadon lehet venni. A pikáns sörös mustárt illetve a citrusos majonézt próbáltam ki, tetszettek, de nem estem velük túlzásba, mert inkább a fasírtok ízére voltam kíváncsi. A hagyományos változattal kezdtem a kóstolást, és már annál is látszott, hogy itt odafigyelnek a minőségre. Ez a fasírt csak azért “hagyományos”, mert nincs semmi extra az összetevői között, egyébként lényegesen jobb a kifőzdékben, menzákon megszokottnál. A roppanós panír tömör, de nem túl száraz belsőt rejt, így a golyók a kis méretükhöz képest meglepően tartalmasak. A különlegesebb fasírtok (kacsás, velős, szarvasgombás marha) közül a velős jött be legjobban, nagyon ízlett, az omlós, szinte krémes állaga pedig kifejezetten tetszett. Ha rangsorolnom kellene, a sor végére a marhásat tenném, de az sem volt rossz, csak többet vártam tőle, azt hittem, jobban érezhető lesz a marhahús íze. Az ötlet határozottan működik, a fasírtokban jól keveredik a street food és a kifőzdék világa, gyorsan elkészülnek, finomak és laktatóak. 


A kisebbik adagot inkább menüben ajánlom, de a 12 darab már önmagában is kitesz egy étkezést. Egy brokkolisalátát (490 Ft) azért kértem mellé, hiszen elég érdekesnek tűnt, és telitalálat volt. Aki nem szereti a brokkolit, annak persze nem ajánlom, de aki hozzám hasonlóan igen, az mindenképpen kóstolja meg, mert iszonyú finom! 

Nyitva tartás:
H-SZ: 11:30-22:00
CS: 11:30-22:00
P-SZ: 11:30-01:00