2019. január 26., szombat

PHO 74

Ez a hely hiába van nagyon közel hozzám, egészen eddig nem tűnt fel. Korábban egy teljesen átlagos kínai gyorsétterem volt itt, és minden nap elmegyek errefelé, mégsem vettem észre a váltást. Ezért aztán igencsak meglepődve olvastam interneten a túlnyomóan pozitív véleményeket, amelyek közül néhány egyenesen a város legjobbjának titulálta az itteni pho levest. Ezek után már nem volt kérdés, hogy átmegyek a “szomszédba”, és én is megkóstolom.


Belépés után az első benyomás még mindig egy kínai kifőzdére emlékeztet, de az étlap már egyértelműen jelzi, hogy itt bizony vietnámi fogásokat lehet kapni. Konkrétan pho és bún levest, pirított rizst, pad thai-t illetve tésztás ételeket. Minden esetben választhatunk a különböző húsok (csirke, marha, sertés, kacsa,rák) közül, és a többség kérhető vegetáriánus változatban is. A zöldséges pho-t (pho chay) próbáltam ki, amiből 1490 forintba került a normál adag. Egy hagyományos levesért ez soknak tűnhet, de ezért a kajáért nem túlzó az ár.


Pár perc múlva meg is kaptam az erősen gőzölgő levest, amiben az alaplé még forró volt, a tofu és a zöldségek (brokkoli, gomba, többféle hagyma, sárgarépa) viszont pont jó hőmérsékletűek, és nem lettek szétfőzve. Mire ezekkel és a tetemes mennyiségű rizstésztával végeztem, az ízletes, jó fűszerezésű lé is kellően kihűlt, a végén pedig meglepően tele voltam. Azt eddig is tudtam, hogy a pho igazán tartalmas, de nem gondoltam volna, hogy teljesen jól tudok lakni egy tányér húsmentes levessel. Aki kételkedik ebben, az válassza 1890-ért a nagy adagot (akár hússal, az a változat sem drágább), garantáltan nem marad éhes utána.


Azt nem tudom megmondani, hogy valóban ez-e Budapest legjobbja, mert eddig csak néhány helyen kóstoltam ezt az ételt, de kifejezetten ízlett, nagyon elégedett voltam vele. Mivel a PHO 74 napi szinten útba esik, számomra jó eséllyel törzshely lesz, és le fogom tesztelni az étlapon szerelő többi fogást is.

Facebook: PHO 74
Cím: Bartók Béla út 36.
Nyitva tartás:
H-V: 10:00-22:00