2019. január 19., szombat

827 Speciality Kitchen

Ha érdekel titeket a vegán étrend vagy valakinek szeretnétek adni egy kis betekintést a témába, akkor a 827 Speciality Kitchen-be érdemes eljönnötök. Itt tényleg végig lehet nézni és kóstolni, hogy mi mindent tud enni az, aki mellőzi az összes állati eredetű alapanyagot. Nem csak egy listában van felsorolva olyan ételek neve, amiket sokak számára elképzelni is nehéz, hanem a választék ki van rakva az étterem közepén lévő svédasztalra. Aki egy kicsit nyitott, az valószínűleg sok érdekességet fog találni a pulton, és akár mindegyiket ki tudja próbálni egy-két falat erejéig, tíz deka egységesen 399 forintba kerül, egy tányér leves pedig 490 forint.



Az ételek között meglepően sok a tipikus magyar konyhán alapuló - persze mindegyik növényi hozzávalókból elkészítve. Amikor ott jártam, volt például székelykáposzta, “csülök” pékné módra, gombapaprikás és rántott gomba is. A barbecue szejtán és az indiai ragu már ismerősebb fogások a vegán éttermekben, de a tofuból készült sonkák (sült és főtt) eléggé megleptek. Mindkettő jól nézett ki, ezért meg is kóstoltam őket egy kis csípős paradicsomos, kesudiós raguval és rizzsel. 1715 forintot fizettem azért, ami a képen látható, ezt egy átlagos adagnak saccoltam és pont jól is laktam vele.



A minőség nagyjából olyan, mint egy átlagosnál kicsit jobb kifőzdében, és ezt ebben az esetben dicséretnek szánom. Az ételek nem különlegesen finomak, de jók, a tofu tényleg hasonlított a sonkára. Persze nem a legspécibb, legminőségibb sonkára kell gondolni, ami nem meglepő, hiszen mégiscsak egy húsmentes verzióról van szó. Igazából már az is nagy szám, hogy egyáltalán hasonlít az íze és az állaga. A ragu nem akart semmit utánozni, az önmagában egy finom, jól fűszerezett vegán étel volt, ami kifejezetten ízlett.


A desszertek közül egy szelet cukor,- és gluténmentes csokitortát (460 Ft) kóstoltam meg, és azzal is elégedett voltam, de, ha valami édesebbet, intenzívebb ízűt ennétek, akkor inkább a cukorral készített süteményekből válasszatok, mert olyanok is vannak. Nem tudom, mennyire változik a kínálat, de elég gyakran járok a Kálvin téren, és mostani tapasztalataim alapján valószínűnek tartom, hogy fogok még itt enni, szóval frissítem majd a bejegyzést ezzel az infóval.


Facebook: 827Kitchen
Honlap: www.827kitchen.com

Kálvin tér
Nyitva tartás:
H-V: 11:00-20:00

Árpád-híd
Cím: Zsilip utca 4.
Nyitva tartás:
H-P: 11:00-18:00