2018. szeptember 24., hétfő

Holló és Róka

Általában előre kinézem, hogy miről fogok írni a blogon, és egy konkrét helyet veszek célba, de vannak olyan környékek, ahova időnként elmegyek csak úgy körülnézni, mert gyakran találok ott valami érdekes újdonságot. Ilyen például a Ráday utca is, szívesen sétálok végig rajta, és, ha éppen nem látok semmi olyant, amiről blogolni van kedvem, akkor is van a közelben pár megbízható hely, ahol biztosan finomat tudok enni. Legutóbb viszont a Holló és Róka felkeltette az érdeklődésemet, szóval nem kellett tovább keresnem.


Ebben az étteremben az étlap középpontjában raclette áll. Ez az étel nálunk nem túl elterjedt, én legalábbis máshol még nem találkoztam vele, lényegében arról van szó, hogy pirítós vagy főtt krumpli tetejére olvasztott sajtot öntenek, és ezt még melegen tálalják. Itt szendvics illetve tál formájában is lehet kérni, én az utóbbiból választottam az érlelt sonkával tuningolt verziót (2590 Ft). Gyorsan elkészült, gőzölögve kaptam meg, és pont passzolt ehhez a hűvös, őszi időhöz, egy csésze forró teával kombinálva frankón átmelegített.


Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni a dolgot, akkor úgy is fogalmazhatnék, hogy sonkás-sajtos főtt krumplit ettem némi savanyúsággal, de nem is bonyolult kajára vágytam, hanem finomra, ez pedig abszolút teljesült. Egy ilyen ételnél különösen fontos, hogy az két-három összetevő amiből készül jó minőségű legyen. Itt egyértelműen a sajté a főszerep, és annak nagyon tetszett a fűszeres, karakteres, mégis lágy íze. Meg lehetne csinálni a raclette olcsó verzióját is valami gumis állagú, gagyi trappistával, de biztos vagyok benne, hogy az egészen más élmény lenne. A krumplit nem főzték szét, a sonka pedig szintén finom volt, és ennél több nem is kell a szuper ebédhez.


A sajt mellé gyakori párosítás a bor, a Holló és Róka választéka pedig ilyen téren is elég széles, sokféle hazai és külföldi borvidékről származó italt lehet itt megkóstolni. Nem vagyok jártas a témában, így azt sem tudom megállapítani, milyen minőséget képvisel az itteni kínálat, de valószínűnek tartom, hogy az ínyencebb borkedvelők is találnak benne valami számukra megfelelőt, ami méltó társa az ételnek.
Nyitva tartás:
H-CS: 11:30-23:00
P: 11:30-00:00
SZ: 10:00-00:00
V: 16:00-22:00