2018. március 11., vasárnap

Paradicsom

Kicsit már ugyan elkezdett tavaszra emlékeztetni az időjárás, de azt azért még mindig nem lehet mondani, hogy ez lenne az igazi lecsószezon. A budapesti street food paletta viszont nemrég egy olyan hellyel bővült, ahol papírpohárban szervírozzák a különböző lecsókat, amiket akár séta közben is könnyen megehetünk - ezt pedig ki akartam próbálni.


A Paradicsom nem önálló gyorsétterem, hanem egy viszonylag kicsi, alter hangulatú kávézó/kocsma része. Számtalan hasonló van a városban, az ilyeneknek általában megvan a törzsközönsége, emiatt elsőre gyakran úgy érzem, nagyon kilógok a vendégek közül. Aztán rájövök: annyiféle ember fordul meg itt, hogy lehetetlen igazán kilógni. Ez a helyzet a Somewhereatthebottomoftheriver esetében is, nem volt abban semmi furcsa, hogy én egy lecsóra ugrottam be, míg a szomszéd asztalnál söröznek.

Forrás: a Paradicsom Facebook oldala
Egy adag lecsó 700 forintba kerül, ezt lehet különböző extra feltétekkel gazdagítani, illetve minden nap van valamilyen különleges verzió is egy ezresért, de ne lepődjetek meg, ha ebből estére már nem marad. Az extrákkal kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy mindegyik vegán, szóval akinek a lecsó kizárólag kolbásszal vagy éppen tojással az igazi, az nem itt fogja megtalálni a számításait. A többiek viszont egy egyszerű, mégis finom kajához juthatnak hozzá gyorsan és kedvező áron. Kiegészítésként tofut is kértem bele, de ezen kívül pontosan azt a hagyományos lecsót kaptam, amire számítottam - és amit szeretek. Nincs ebben semmi extra, de a minősége eléri azt a szintet, amivel nem csak ilyenkor, hanem nyáron is elégedett lennék. Jól laktam vele és még át is melegített, szóval örülök, hogy valakinek eszébe jutott ezt az ételt is felvenni a Budapesten elérhető gyorskaják közé. Oké, hogy otthon még olcsóbban össze lehet dobni, de az azért elég király, hogy a Rákóczi tér környékén járva pár perc alatt a kezemben lehet egy finom lecsó.


Facebook: Paradicsom
Cím: Német utca 4.
Nyitva tartás:
H-V: 12:00-22:00