2018. január 11., csütörtök

Vega City

Sosem értettem, amikor a valaki egy vegetáriánustól kérdezgeti, hogy “és akkor te mit eszel?”. Oké, én is szeretem a húst, de azért anélkül is simán ki lehet alakítani egy teljes értékű, kifejezetten változatos étrendet. Még különösebb fejtörésre sincs szükség hozzá, aki például az Astoria közelében lakik vagy dolgozik, az a Vega City-ben akár minden hétköznap tud kajálni, és a folyamatosan változó menünek köszönhetően nem fog egyhamar ráunni.


A hagyományosabb fogások kedvelői naponta más levesek, főzelékek, egytál ételek illetve köretek közül választhatnak. Mindenből van kis és nagy adag, amiket ki lehet egészíteni a kívánt mennyiségű salátával vagy feltéttel, szóval nem könnyű eldönteni, hogy a pultban található sokféle finomság közül mi kerüljön a tálcánkra. De azok számára is jó választás a Vega City, akik valamilyen gyorskaját szeretnének: van például pizza, gyros és hamburger (akár gluténmentes is). Ez utóbbiból mindhárom aktuálisan kapható verzió annyira jól nézett ki, hogy egyszer muszáj lesz majd azokat is megkóstolnom, most viszont egy kis adag gombakrémlevest (450 Ft) és lecsós szejtánbrassóit (890 Ft) kértem.


A leves sűrű, tartalmas és ízletes volt, de közel sem annyira érdekes, mint a brassói. Okos húzás, hogy azt lecsós szósszal tuningolták fel, így egy igazán magyaros ízvilágú étel lett belőle, ami fel tudja venni a versenyt a hagyományos, húsos változattal, és abszolút nem csak vegák számára ajánlott, hanem bárkinek, aki egy kis különlegességre vágyik. Attól sem kell tartani, hogy hús nélkül nem elég laktató, a levessel együtt bőven elég volt.


Vagyis elég lett volna, ha nem sorakozik számtalan guszta, cukrászdába illő süti a desszertespultban, így viszont azokból is megkóstoltam egyet az ebéd zárásaként. A nyers mákos tekercset (450 Ft) választottam, amit banánnal és datolyával édesítettek. Emiatt persze nem olyan édes, mint a klasszikus sütemények, de a gyümölcsök nem elnyomják, hanem felerősítik benne a mák ízét, így egyáltalán nem volt hiányérzetem. A Vega City-t tehát mindenkinek érdemes kipróbálni, aki nyitott az újdonságokra, a tudatos táplálkozás híve vagy valamilyen ételintoleranciában szenved. Szerintem itt még egy nyitottabb szemléletű húsimádó is könnyen talál magának valami finomat.

Facebook: VegaCity
Honlap: vegacity.hu
Cím: Múzeum körút 23-25 
Nyitva tartás:
H-P: 9:00-19:00