2017. december 11., hétfő

Risto Take Away

Pizzáról már egy ideje nem írtam, és ennek az a legfőbb oka, hogy többfelé is kóstolgattam ugyan, de nem találtam olyant, amiről úgy gondoltam volna, hogy érdemes rászánni egy bejegyzést. A legtöbb helyet röviden úgy tudnám jellemezni, hogy “átlagos feltétek az átlagos szósszal megkent átlagos tésztán” - ilyeneket pedig biztosan magától is mindenki ismer. Nemrég azonban a Vámház körúton olyan pizzát tettek elém, amire megéri felhívnom mások figyelmét.



Már kívülről sejthető, hogy a Risto Take Away az olaszos vonalat követi, és bent is ennek megfelelően vidám, közvetlen a hangulat. A szakács valószínűleg nem igazán beszél magyarul, mert a pultos fordította neki a rendelésemet, és előítélet ide vagy oda, az azért mégiscsak bíztató jel, ha olasz kezek készítik el a pizzámat. Én eközben körülnéztem, és a kissé zsúfolt földszint helyett inkább a mediterrán vendéglőre emlékeztető emeleten ültem le. Mindig jó látni, hogy a forgalmasabb utak mellett is ki lehet alakítani ehhez hasonló, hangulatos helyiségeket. Ha jó asztalt választunk, még azt is figyelemmel tudjuk kísérni, ahogy a pizzánkat összeállítják, aztán beteszik sülni.



Ez nem tart sokáig, ebédidőben is gyorsan megkaptam a rendelésemet. A Diavola pizzát (1490 Ft) választottam, amin paradicsom, mozzarella illetve csípős szalámi volt, és egyértelműen hozta azt a szintet, amire számítottam: vékony, puha, önmagában is finom tészta ízletes feltétekkel. Az utóbbiak listája ugyan rövid, de a jó minőségű alapanyagoknak köszönhetően nem maradt bennem hiányérzet. Így kell ezt: inkább csak 2-3 dolgot tegyenek egy pizzára, de azok legyenek hibátlanok. A Diavola esetében a szalámi jött be legjobban, tényleg volt benne egy kellemes mértékű csípősség, ami feldobta a paradicsom és a sajt lágyabb ízét. Szóval a minőséget és az ahhoz képest igazán kedvező árat figyelembe véve a Risto Take Away határozottan felkerült az általam ajánlott pizzázók nem túl hosszú listájára. Ha elsőre mégis csak egy szelettel próbálkoznátok, 350 forintért azt is megtehetitek, a visszajáró vendégeknek pedig 5 pizza vagy tészta után egy ingyen levessel, 10 után ingyen pizzával kedveskednek. 

Nyitva tartás:
H-V: 10:00-22:00