2017. december 6., szerda

Karcsi Vendéglő

Úgy gondoljátok, hogy a régi jó dolgokból semmi nem maradt? Akkor most mutatok egy éttermet, ami olyan mintha hibernálta volna magát pár évtizedre. A név és a logó alapján arra számítottam, hogy egy mindenféle modern, trendi dologtól mentes, klasszikus magyaros helyen fogok ebédelni, és nagyjából ezt is kaptam.


Miután beléptem, eléggé meglepődtem a fiatal pincéreken, ebben a környezetben legalább az ötvenes korosztályra számítottam felszolgálóként. Az étlapot kinyitva viszont már helyreállt a rend: fine dining és reformkonyha helyett szinte kizárólag olyan fogások, amik 20 évvel ezelőtt is az asztalra kerülhettek volna. Szerencsére az árak is ehhez passzolnak, itt nem kell nagy összegeket kifizetni pár falat kajáért, a főételek többsége kétezer forint közül mozog, a hétvégén is kapható napi menüvel pedig még ennél is olcsóbban megoldható az étkezés.


Azért helyenként felbukkan némi újításra utaló jel, a klasszikus leveseken túl például jalapenos sajtkrémes is van, de egy ilyen helyen valahogy eszembe sem jutott azt választani. Inkább egy csésze húslevest (540 Ft) kértem, ami az elnevezéséhez méltóan gazdagra sikerült, tészta, hús illetve zöldség is bőven jutott bele, az adag pedig nagyobb volt a szokásos csészényi méretnél, szóval nem bántam meg, hogy nem a nagyobb verziót választottam. Főleg azért nem, mert főételnek az erdélyi fatányérost (2090 Ft) kértem, amivel így is bőven jóllaktam. Ez a fogás sertésflekkenből, szallonnából, hátszínből valamint roston sült pulykamellből állt, és ugyan egyik hús sem volt hatalmas darab, együtt mégis korrekt mennyiséget tettek ki, a steak burgonyát pedig igazán bőkezűen mérték.



Ahogy ezt a tálat letették elém, abban már biztos voltam, hogy nem fogok éhesen távozni, és a minőséggel kapcsolatban sem igazán kételkedtem. Ezek totál egyszerű kaják, amiknél inkább az érdemelne külön említést, ha egy étteremben nem tudnák őket tisztességesen elkészíteni. De a Karcsi Vendéglőben nincs ilyen probléma, mindegyik hús ízletes és puha, szaftos volt, fűszerezés tekintetében pedig cseppet sem meglepő módon a magyaros vonalat követik, vagyis nem spórolnak a sóval, borssal, paprikával.

A folyamatosan újításokkal próbálkozó street foodok és a reform alapanyagok segítségével egészségesebben elkészített ételek mellett néha igencsak jól tud esni egy ehhez hasonló tradícionális ebéd, aminél nem a fittnesz-életmódnak való megfelelés az elsődleges szempont. Szerencsére vannak olyan helyek, mint a Karcsi Vendéglő, ahol erre nagyon korrekt árakon van lehetőségünk, és nem látok semmi furcsát abban, hogy Budapest rohamosan modernizálódó gasztronómiai választéka mellett is megmaradt az igény ezekre.
Nyitva tartás:
H-V: 11:30-22:00