2017. december 16., szombat

Keszegsütő - FRISSÍTVE: 2018. 01. 09.

Úgy döntöttem, hogy idén a bejgli és a többi sütemény helyett inkább hallal kezdek el hangolódni a karácsonyi kajákra. A Keszegsütőt már úgyis kinéztem pár hónapja, éppen itt volt az ideje, hogy kipróbáljam. Belépés után az volt az első gondolatom, hogy nem kellett volna eddig halogatnom a dolgot, és később sem változott meg a véleményem.



A berendezés és a díszítés is a magyaros-népies vonalat követi, de nem erőltetett, sokkal inkább aranyos módon. Falvédő, gumicsizma, kemence - olyan érzés a Keszegsütőben enni, mintha egy kedves, vidéki nagymama látna vendégül. Ezt a hangulatot tovább erősítette bennem a kiszolgáló, aki ugyan nem nagymama korú, és valószínűleg nem is vidéki, de a kedvessége és közvetlensége tanítani való. Amikor megtudta, hogy először járok itt, egyből megkínált haltepertővel és nagyon jól tette, mert magamtól biztos nem kértem volna ebből a fogásból, viszont miután megkóstoltam, egyből megváltozott a véleményem. A tepertőről a zsíros, nehéz falatokra asszociálok, amivel alapból nincs baj, néha igazán jól tud esni, de ezúttal inkább valami könnyebb kaját kívántam. Az itteni harcsából készült tepertő viszont egyáltalán nem zsíros, de puha és ízletes, tényleg mindenkinek érdemes megkóstolnia, aki szereti a halat - aki meg nem, az úgysem egy Keszegsütő nevű helyen fog enni.



Szóval előételnek a haltepertőből kértem 10 dekát (520 Ft) plusz mellé kulimászt (390 Ft), ami házi készítésű majonézes-hagymás-uborkás krém és egy szelet kenyeret (50 Ft). Na, ez utóbbi megint olyan, amilyent egy nagymama szokott szelni. Nem fukarkodtak toast vastagságú adaggal, hanem egy emberes méretű darabot kaptam (Az utánam érkező vendég pedig még nagyobbat, mert a kenyér legvégét nem szokták külön eladni, kidobni pedig nem akarják). Nem kérdeztem rá, de erősen gyanítom, hogy nem valami tipikus bolti cuccról van szó, azoknál ízletesebb és töményebb is, van benne anyag!


El tudom képzelni, hogy sokan egy ilyen körrel jól is laknának, én sem voltam már túl éhes, de azért semmiképpen nem akartam úgy távozni, hogy nem kóstoltam meg valamilyen sült halat. Lehet kérni süllőt, hekket, pisztrángot, kárászt, törpeharcsát, füstölt harcsát és természetesen keszeget is, én ezt választottam. A halak árának meghatározásához persze itt is sütés után mérik le őket, de amikor rákérdeztem az egyikre, hogy nagyjából mekkora lehet, a kiszolgáló készségesen a mérlegre tette, és azt is megmondta, mennyi súlyt szokott veszíteni sütés közben. Keszegből egyébként 490 forintba kerül 10 deka, a képen látható darabért kb. 1200-at fizettem.


Nem vagyok nagy halszakértő, nem sok fajtáról tudom, hogy milyennek kell lennie az ízének (főleg a hely neve miatt döntöttem a keszeg mellett), így nem voltak konkrét elvárásaim sem, szóval a részletes elemzés helyett csak annyit tudok mondani, hogy ez a keszeg kifejezetten ízlett. Nem szívta tele magát olajjal, nem volt zsíros, de száraz sem. Laikusként nézve nem tűnik a halsütés túl bonyolult műveletnek, kár, hogy sok helyen mégis el tudják rontani, a választék pedig gyakran kimerül annyiban, hogy van hekk. Ennek fényében tovább nő a Keszegsütő jelentősége, mert ugyan nem kreálnak, hangzatos, modern ételeket a halak felhasználásával (bár, ha jól láttam, halburger azért már kapható), “csak” megsütik őket, azt viszont jól csinálják, és emellett a berendezés illetve a felszolgálás is szuper! Igen valószínű, hogy egy halászlére hamarosan vissza fogok térni, utána arról is beszámolok majd.


UPDATE (2018. 01. 09.)


A két ünnep között volt alkalmam megkóstolni a Keszegsütő halászlevét. 1990 forintba kerül egy adag, ami 5 deci levet, és benne 10 deka harcsát jelent, ez egy jó szelet kenyérrel társítva bőven elég volt számomra. Nem mondom, hogy olcsó, de megéri az árát, mert tényleg laktató és nagyon finom. Ahogy a haltepertő, úgy ez az étel sem zsíros, nem üli meg a gyomrot, a halnak kizárólag a húsos része került bele. Alapjáraton nem csípős, a mellé kapott szárított erőspaprikát belemorzsolva viszont kellő mértékben azzá tudtam tenni. Szóval másodszorra sem csalódtam a Keszegsütőben, a halászlevet legalább annyira tudom ajánlani, mint a korábban itt kóstolt ételeket.  
Nyitva tartás:
H-V: 11:00-22:00