2017. november 26., vasárnap

Noir Chocobar

Jönnek a hideg esték, vagyis beindul a forró italok szezonja. Ezek közül a tea és főleg a kávé már elindultak egy olyan új irányba, amelynél az elkészítő és a fogyasztó részéről is nagyobb figyelmet kap az alapanyag, a kakaó magyarországi helyzete viszont még mindig elég mostoha. Nagyon sok hely kínálatában szerepel valamilyen formában, de a legtöbb esetben az instant, porból készített és esetleg valamilyen sziruppal ízesített változatról van szó. Durván leszűkül a lehetőségek köre, ha mondjuk egy minőségi, magas kakaótartalmú forró csokit szeretnénk inni. A Noir Chocobar viszont ebbe a kategóriába tartozik, itt tényleg minden a csoki körül forog.


Már a szuterén helyiségbe vezető lépcső tetején olyan masszív, mégis kellemes illatok csapták meg az orromat, amikből rögtön éreztem, hogy jó helyen járok. A belső kialakítás hangulatos, a részben elszeparált asztalok külön kis tereket alkotnak, amik meghitt beszélgetésekhez vagy éppen randihoz is ideálisak. Nem tudom, hétköznapokon mekkora a pörgés, de hétvégén mindenképpen érdemes foglalni, nekem még éppen szerencsém volt az utolsó szabad asztallal.

A választék igazán széles, a “kötelező” tételeken (forró és jeges csoki, kakaó) túl van néhány igazi különlegesség is. Ezek közül a csokoládéesszencia vagyis az ültetvényszelektált csokiból készült sűrű, tömény ital tűnt a legizgalmasabbnak, azt mindenképpen meg akartam kóstolni. A 70%-os kakaótartalmú madagaszkári változatot kértem, és rendeltem mellé egy sós-karamellás forró csokit, hogy az általánosabb, könnyebben befogadható ízeket is próbára tegyem. Ha valaki az italok mellé enni is szeretne valamit, akkor válogathat a sütemények (gyanítom, hogy azokból sincs kispórolva a kakaó) vagy a sós rágcsálnivalók közül, és a szendvicskínálat is jónak tűnik.


A forró csoki nagyon finom volt, sűrű, tartalmas, és nem vitték túlzásba a karamellás ízesítést. Szolidan végig éreztem, de nem nyomta el az ital alapízét. Rengeteg változat szerepel az itallapon, és kedvet kaptam, hogy végigkóstoljam őket, de erre csakis azután kerülhet sor, ha kipróbáltam az összes esszenciát, az ugyanis még jobban meggyőzött! Nagyon durván intenzív volt, keserűséget nyomokban sem éreztem benne, inkább gyümölcsös édességet, az utóízben pedig némi kellemes fanyarságot. Nem ittam még ehhez hasonló, csokiból készült italt, az élményt leginkább talán ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor először kortyoltam bele egy újhullámos kávéba.


Nagyon örülnék neki, ha a kakaó feldolgozásával kapcsolatban is beindulna egy új trend, és egyre több helyen dolgoznának ültetvényszelektált alapanyaggal. Ez azonban nem mostanában fog megvalósulni, a Noir Chocobar-ban is lenne még hova fejlődni (például jelenleg pasztillából készítik az italokat, ami már alapból tartalmaz cukrot), de még így is határozottan kiemelkedik a budapesti mezőnyből. Ennek megfelelően az árak is az átlag felett járnak (1000-1200 Ft körül van egy forró csoki vagy esszencia), de ez nem az a hely, ahova csak beugrasz valami meleg édes cuccért. Gondolom, a vendégek többsége akkor jár ide, ha igazán különleges, minőségi finomságra vágyik - és itt ezt meg is kapja! 

Nyitva tartás:
K-SZ: 15:00-23:00
CS-SZ: 15:00-24:00
V: 15:00-23:00