2017. október 16., hétfő

KicsiZso

Városszerte sok szimpatikus reggelizőhelyet kinéztem már, de munka előtt legfeljebb azokba van időm beülni, amik útba esnek. Ha viszont hétvégén egy korai program miatt amúgy is ki kell mozdulnom, akkor igyekszem valami új kipróbálásával indítani a napot - így vettem célba a KicsiZso-t is.


Ez egy hangulatos kis hely a Margit híd budai hídfőjének közelében, ahol igen sokféle reggeliből lehet választani. Az egyszerűbb szendvicseken, tojásos kajákon túl vannak különlegesebb ételek is (például kacsamájas bundás kalács) és az állandó étlap mellett a kínálat egy része folyamatosan változik. Nem volt könnyű a döntés, de a felszolgáló srác segítőkészen elmesélte mit hogyan készítenek, így végül egy töltött bundás kenyeret (980 Ft) kértem és mellé gyümölcsteát (550 Ft).

Az első kellemes meglepetés akkor ért, amikor láttam, hogy a forró vízbe nem filtert, hanem szárított gyümölcsdarabokkal megtöltött szűrőt tesznek. Mindenhol ennek kellene lennie az alapnak, de sajnos nem az, szóval említést érdemel. A kajától még ezek után sem vártam sokat, hiszen a sajttal és sonkával megtöltött, tojással borított toast kenyér nem a világ legizgalmasabb fogása, viszont a KicsiZso-ban bebizonyosodott, hogy ezt is el lehet készíteni különösen jól. Nem tudom, mi a “titok”, és nem is akarom eltúlozni a dolgot, hiszen mégiscsak egy egyszerű töltött bundás kenyérről van szó, de tényleg baromi finom volt. A kenyér nem szívta meg magát olajjal, így nem vált túl nehézzé, belülre pedig ízletes sonka és sajt került, szóval minden klappolt, és még a tálalásra is figyeltek.


Már ennyi alapján is bátran ajánlanám ezt a helyet, de zárásként kértem egy eszpresszót, és amit kaptam, annak hatására a KicsiZso tovább nőtt a szememben. Amióta elkezdtem közelebbről megismerkedni az újhullámos iránnyal, kevés helyen merek kávét kérni, ha pedig mégis, akkor felkészülök egy alaposan elégetett, keserű, olaszosnak titulált italra, amit csak a koffein miatt iszok meg. Itt is erre számítottam, ehhez képest egy jól elkészített, enyhén gyümölcsös, de nem túl savas eszpresszót kaptam, amihez nem kellett tej vagy cukor. Sejtettem, hogy nem valami átlagos bolti alapanyagból dolgoznak, ezért rákérdeztem, és kiderült: a budapesti Bagira pörkölő guatemalai-brazil blendje van a darálóban. Mindig örülök, amikor egy kajacentrikus helyen is adnak a felhasznált kávéra, sajnos sok étterem még mindig nem jutott el erre a szintre. Szóval akár reggelizni, akár kávézni szeretnétek a KicsiZso ideális választás, mert itt odafigyelnek a részletekre és az egyszerűbb ételek minőségére is. Akkor sincs gond, ha napközben jártok erre, az ebédmenüjük és a desszertjeik is hasonlóan jónak tűnnek.



Facebook: KicsiZso
Cím: Frankel Leó út 11.
Nyitva tartás:
H-P: 7:30-16:30
SZ: 7:30-15:00