2017. október 31., kedd

Artizán Budapest

Sokan dicsérték az Artizán pékséget, ezért úgy gondoltam, én is megnézem magamnak. Naivan arra számítottam, csak beugrok, hogy megkóstoljak egy kakaós csigát, még abban sem voltam biztos, fogok-e egyáltalán írni erről a helyről. Aztán beléptem az ajtón, és egy pillanat alatt borult a tervem. Az Artizán ugyanis nem pusztán egy pékség, hanem sokféle reggelit és ebédmenüt is kínálnak, így esélyem sem volt egyetlen látogatás során alaposan tesztelni a választékot. Leülni éppen nem volt időm, és eredetileg úgyis a péksütik miatt jöttem, ezért úgy döntöttem, első körben azokból próbálok ki néhányat, aztán majd kiderül, érdemes-e visszajönnöm.



A klasszikus kakaós csiga és pogácsa párosa mellé két különlegesebb terméket választottam. Sósak közül a jalapenos-cheddaros csiga, édesek közül pedig az Artizán specialitása vagyis a kardamomos-fahéjas-pudingos csiga volt leginkább szimpatikus. A pogácsa 150 forint volt, a csigák pedig egységesen 400 forintba kerültek, és ez bizony még egy kézműves pékséghez képest is elég húzós. Ezek után egyszerű lenne azt írnom, hogy ez egy túlárazott hely, és a péksütemények közel sem érnek ennyit, de ez nem lenne igaz. A helyzet ennél bonyolultabb: azt nem tudom, hogy az árukat megérik-e, viszont kétségtelenül nagyon finomak!



A pogácsa mondjuk nem volt maradandó emlék (az is ízlett, de semmi extra), a csigák azonban tényleg ütősek. A kakaós lazán hozza az elvárható szintet, igazából mindenhol valami ilyesminek kellene lennie az alapnak, mégis kevés (és emiatt említésre méltó) az olyan pékség, ahol ez így van. A jalapenos-cheddaros gyakorlatilag olyasmi, mint a sokfelé kapható pizzás csiga deluxe verziója. A tészta még órákkal a sütés után sem száraz, paprika enyhén csíp, nem nyomja el a sajt lágy ízét, mégis érdekesebbé teszi a falatokat. A kardamomos cucc pedig nem véletlenül a kínálat legnépszerűbb tagja - brutálisan jó, és ennek még az árát sem éreztem túlzónak. A másik kettő is nagyon bejött, de ez az, amit legalább egyszer mindenkinek meg kell kóstolnia, aki szereti a különleges péksütiket. Minden összetevő szuper benne: a tészta, a puding, a fűszerezés, és a gyümölcsök is a tetején. A sokféle íz könnyen kiolthatná egymást, ehelyett remekül passzolnak, és egy olyan csiga lesz belőlük, amit nagyon hosszú ideig tudnék napi rendszerességgel enni úgy, hogy ne unjak rá.



Szóval elégedett vagyok az Artizánban tett első látogatásommal, az árazást persze nyílván befolyásolja az elhelyezkedés is, de cserébe a minőség is ehhez méltó. Legközelebb az ebédmenüjüket tervezem kipróbálom, remélem az időközben megnövekedett elvárásaim ellenére sem kell majd csalódnom.
Nyitva tartás:
H-P: 7:00-19:00
SZ: 8:00-16:00