2017. október 21., szombat

Retró büfé

A retró általában nem a legbiztatóbb jelző egy kajálós hellyel kapcsolatban, ha pedig hamburgerről van szó, akkor valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek a mirelit “hússal”, csalamádéval és ipari sajtutánzattal megtömött szörnyűségek jutnak eszébe. Ezért nem voltam túl lelkes, amikor egy barátom először ajánlotta, hogy a Kis Salétrom utcai Retró büfében együnk, de néhány falat elég volt ahhoz, hogy darabokra hulljanak az előítéleteim. Azóta már én is szoktam másoknak ajánlani ezt a helyet, most pedig frissen lecsekkoltam a minőséget, mielőtt nekifogtam a bejegyzésnek.


Szinte semmi nem változott, ez pedig inkább jó hír, mint rossz, hiszen eddig is a pozitívumok voltak túlsúlyban. Kár, hogy egy újonnan betérő vendégnek nem ezek okozzák az első benyomásokat. A beltér ugyanis meglehetősen kicsi, szűkös, és masszívan belengi a kajaszag. Egyszerre ketten tudnak leülni, plusz még páran ehetnek állva, a többieknek marad az elvitel. A hely így is elég népszerű, ezért könnyen előfordulhat egy kis torlódás, de erre a hamburgerre tényleg megéri várni, mert ár-érték arány tekintetében a város élvonalába tartozik. Ezúttal a dupla húsos verziót választottam, amibe a megszokott zöldségeken túl 2 darab 8 dekás marhahús pogácsa került. Ennek egy ezres lett volna az ára, de kértem bele füstölt edamit illetve egy király mézes barbecue szószt is. Így 1450 forintot fizettem érte, ami még mindig nem sok ezért a kajáért.

Oké, a 8 dekás húsok nem mutatnak annyira jól a képen, hiszen nem lógnak túl a zsemlén, viszont a lefotóztam egy cheddar sajtos brutál burgert is, amiben egy darab 260 grammos pogácsa van, és 1500 forintba kerül:


Az egyetlen gyenge pontot számomra a buci jelenti, rossznak azt sem mondanám, csak nem kifejezetten az én ízlésemnek megfelelő. Jó lenne, ha felárért lehetne választani valamelyik kézműves pékség termékét, de azért a jelenlegi verzióval is ki tudok egyezni. A rostlapon történő pirításnak köszönhetően nem ázik át egyből, viszont könnyen összenyomható és harapható, enyhén édeskés ízvilágú. Ami pedig a belsejébe kerül, az hibátlan. A legfontosabb nyílván a hús, ami éppen ideális mértékben van átsütve és a fűszerezése is szuper. Van angus marha is a kínálatban, mégis a “simát” szoktam kérni, mert az is kifejezetten ízlik.

A dupla húsos változat helyett inkább az egy darab nagyobb pogácsát javaslom, mert az emeletes szendvicsek hajlamosak a szétcsúszásra. Érdemes kísérletezni az extra feltétekkel és a rengeteg különböző szósszal, mert izgalmas, változatos hamburgereket lehet kreálni, de a táblákon szereplő összeállítások is jók. Ha valakinek nagyon hiányzik, a retró hangulat, még csalamádés verziót is kérhet, valószínűleg sokkal finomabb lesz, mint a strandos társai.
Szóval, ha túl tudtok lépni a körítésen, és nem a puccos, modern design a fontos, hanem egy király burgert szeretnétek enni, akkor a Retró büfé az ideális hely számotokra. Ilyen árakon ilyen kaját nem sokfelé kaptok Budapesten!
Nyitva tartás:
H-CS: 11:00-21:00
P: 11:00-22:00
SZ: 12:00-21:00