2017. augusztus 16., szerda

Istvánffi Veggie Burger

A változatosság kedvéért rendszeresen szoktam teljesen húsmentes napot tartani, szerencsére az sem jelent problémát, ha éppen ilyenkor születik meg bennem a gondolat, hogy mindenképpen hamburgert akarok enni. Nem kell másnapig várnom, elég elmennem valamelyik vega burgerezőbe. Ilyenekből egyre több van, ezúttal a Kálvin tér közelében lévő Istvánffi Veggie Burgert választottam, és nehezen tudok olyan helyet elképzelni, ami ennél jobban visszaadná a klasszikus gyorskajáldás hangulatot.



A kiszolgálás sebessége, az étel csomagolása, a berendezés mind olyanok, mintha az amerikai étteremláncok egyik egységében lennénk. Ebből a koncepcióból első ránézésre a szendvics sem lóg ki, nem látszik rajta, hogy “vegánosítva” lett. A legfőbb változtatás az, hogy itt a hús helyett háromféle (búza, gombás, zabpelyhes) zöldségpogácsát használnak, amik közül mindegyik hamburger esetében mi választhatunk. Én például a Big Band névre hallgató dupla burgerbe (1450 Ft) egy natúr búzásat és egy gombásat kértem. Ezek mellett hagyma, kapros savanyú uborka, jégsaláta valamint házi mandulaszósz került még a saját készítésű buciba és extraként jalapeno karikákat is kértem (+150 Ft).



Az már az első harapás során egyértelművé vált, hogy ebből a szendvicsből bizony nem hiányzik a hús! Oké, lehet, hogy azzal még nagyobb lenne az élmény, de így is egy teljes értékű, kifejezetten finom, jó értelemben véve izgalmas ízekkel bíró hamburgert kaptam. A zöldségpogácsák kellően fűszeresek, jól érezhető, melyikben van gomba, és az olaj nélkül, grillen történő sütésnek köszönhetően igazán könnyűek, nem kell kajakómától tartani. (Erre, mármint a sütési technikára nem kellett külön rákérdeznem, hiszen a honlap nagyon informatív, amiért jár a piros pont.) A többi összetevő is remek, mindössze a bucival nem voltam teljesen elégedett: íz és állag tekintetében szuper, viszont érdemes lenne vagy egy kicsit vastagabbra készíteni vagy megpirítani a belsejét, mert így nemigen tud megbirkózni a zöldségek és a szósz nedvességtartalmával, ezért az utolsó pár falathoz érve már nehezen kezelhető a helyzet. 

A normál adag nem túl nagy, ha jól akartok lakni, mindenképpen a dupla méretben (vagy menüben) érdemes gondolkodni, de ez is ismerős lehet a gyorséttermekből, hiszen sajtburgerből sem elég egy darab az éhség megszüntetéséhez. Összesen 1600 forintba került az ebédem, amit korrekt árnak tartok, így könnyen lehet, hogy máskor is útba ejtem majd az Istvánffit a húsmentes napjaimon.
Nyitva tartás:
H-V: 11:00-21:00

Lajos utca 36.
H: zárva
K: 11:00-16:00
SZ-CS: 11:00-20:00
P: 11:00-16:00
SZ: zárva
V: 12:00-21:00