2017. augusztus 6., vasárnap

Három Tarka Macska

Sok jót lehet hallani a Pozsonyi úton nemrég megnyílt pékségről, az én figyelmemet mégis egy egészen egyszerű, gyakorlatias dologgal keltette fel: hétköznapokon már hatkor nyit! Vagyis bőven van időm egy kényelmes reggelire, és utána még a munkába sem kell rohannom. Amikor mindezt kipróbáltam, kicsit tartottam attól, hogy ilyenkor még nem lesz teljes a választék, de már negyed 7 körül is tele voltak a polcok, az összes péksüti és szendvics frissen illatozott. A vevők pedig folyamatosan jöttek, szóval nem csak számomra előnyös a korai nyitás.


Kezdetnek egy tonhalas szendvicset kértem, ami a 850 forintos árával nem tartozik a legolcsóbb reggelik közé, viszont minőségben is ehhez méltó. Ez egyébként az egész pékségről elmondható, a termékek drágábbak az átlagosnál, cserébe kiemelkedő a színvonal. A szendvics remekül példázza, miért érdemes egy jó pékségben reggelizni: egy korrekt tonhalkrémet sok helyen össze tudnak dobni (szerencsére itt elég bőkezűen bánnak vele), a tojás, a jégsaláta és a paradicsom főleg nem nagy dolgok, azonban a végeredmény maximum közepes szintet ér el, ha mindezeket egy átlagos zsemlébe teszik. A Három Tarka Macskában viszont egy ízre és állagra egyaránt tökéletes baguette a kiindulási pont, amit önmagában is bármikor szívesen ennék.


Ha pékségről van szó, akkor a kakaós csiga számomra kihagyhatatlan. Az itteni változat (360 Ft) külsőre nem győzött meg teljesen, valahogy nem tűnt elég kakaósnak. Aztán az első falat után rájöttem, hogy ez nem probléma, mert a tészta már a töltelék nélkül is zseniális. Puha, foszlós, érezhetően sok vajjal készült, mégsem nehéz, hanem egészen könnyed. A csigában lévő krém pedig pont annyira édes, hogy az felerősítse és ne elnyomja a kakaó ízét. Számomra azért még mindig a Pékműhely verziója az etalon, de ez semmivel sem gyengébb annál, csak más stílus. A biztonság kedvéért kértem még elvitelre egy túrós batyut, de arra csak később volt szükségem, mert szendvics és a csiga elég laktató párosnak bizonyult. Így viszont az is kiderült, hogy ez a péksüti nem csak frissen iszonyú finom.


Megkóstoltam a kávét is (390 Ft az eszpresszó), és valami klasszikus, olaszos italra számítottam, ehhez képest kellemes meglepésként ért, hogy amit kaptam, az egyáltalán nem volt keserű vagy égett ízű. Napközben azért érdemes az utcában lévő jó pár kávézó közül valamelyiket választani, de egy pékséghez képest teljesen korrekt feketét adnak a Három Tarka Macskában.
Nyitva tartás:
H-P: 6:00-19:30
SZ: 8:00-19:30