2017. augusztus 26., szombat

Fűszerész

Megint sikerült felfedeznem egy olyan helyet, ami már jó pár éve folyamatosan működik. Ráadásul viszonylag gyakran járok a környékén, de eddig sosem vettem észre a táblát, miszerint egy fűszerbolt is van a Károly körútról nyíló udvarban. Most viszont feltűnt, szóval egyből bementem, és már az üzlet előtt állva éreztem, hogy ez egy jó döntés volt.


Ahogy azt a névből sejteni lehet, odabent rengeteg fűszer vár a vásárlókra. Megtalálhatóak az alapok (ha valaki mondjuk egy jó minőségű feketeborsot vagy pirospaprikát szeretne), de vannak igazi különlegességek és izgalmas keverékek is. Ezek segítségével párszáz forintból fel lehet dobni az unalmas kajákat, könnyen új ízeket lehet csempészni a már bevált receptekbe. Elsőre úgy tűnhet, hogy egy ilyen bolt főleg a profi séfek számára hasznos, akik magabiztosan bánnak az egzotikus, ritka hozzávalókkal, de valójában a hozzám hasonló, általában egyszerű ételeket készítő, amatőr szakácsok számára is hatalmas segítség. Én például gyakran annyival tudom le a főzést, hogy fogok valamilyen húst, felkockázom, megsütöm, és közben elkészítem a köretet. Na, ez hosszú távon iszonyatosan egyhangú lenne, ha ugyanazokat a fűszereket használnám, viszont, ha minden alkalommal valami mást szórok a húsra, akkor ugyanabból az alapanyagból is teljesen más kaja lesz a végeredmény. 


Az sem baj, ha valaki nem ismeri ki magát a különleges fűszerek között. Én sem igazán tudtam, hogy mit szeretnék, de némi nézelődés után a segítőkész eladóhoz fordulva sikerült összeválogatnom a képen látható csomagot. Ezúttal elsősorban húsételek ízesítéséhez kerestem valami újdonságot, de persze vannak itt halakhoz, salátákhoz, levesekhez vagy éppen süteményekhez ajánlott cuccok is. Remek ötlet az a fal, amin egy csomó, fűszerrel teli tégely sorakozik, és ezeket ki lehet nyitni, hogy vásárlás előtt megszagoljuk (vagy akár megkóstoljuk) az árut. Konkrét ötlet nélkül is érdemes benézni a Fűszerészbe, biztosan gazdagodtok pár hasznos tippel, és nem kell egy vagyont költenetek.
A pontos árakat és a teljes választékot megtaláljátok a jól használható, sok infóval feltöltött webshop-on.

Facebook: Fűszerész
Honlap: fuszeresz.hu
Cím: Károly körút 10.
Nyitva tartás:
H-P: 10:00-18:00
SZ: 10:00-14:00