2017. május 16., kedd

Új-Házi Vendéglő

Egészen érdekes az Új-Házi Vendéglő koncepciója, hiszen a kifőzdéket és az “all you can eat” típusú éttermeket ötvözi. Mindez így néz ki a gyakorlatban: 1250 forintért egy órán keresztül korlátlan ételfogyasztás jár. Nem szoktam negatívan állni a túl olcsónak tűnő helyekhez, de azért őszintén szólva most volt bennem némi bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy ilyen kedvező árért cserébe vajon mi kerülhet a svédasztalra - főleg mivel nem is valami eldugott, külvárosi étkezdéről, hanem a Nyugati pályaudvarnál található étteremről van szó.



A belső tér egyetlen hosszúkás, nem a legjobban megvilágított, de tiszta és rendezett helyiségből áll, a választék pedig közel sem annyira izgalmas, mint a drágább helyeknél, viszont egy változatos, laktató és finom étkezést azért gond nélkül össze lehet itt hozni. Amikor ott jártam, háromféle leves (csont, karfiol, és babgulyás) volt terítéken, ezek közül az utóbbi kettőből ettem, és azt tudom elmondani róluk, amit úgy általában az összes itt megkóstolt fogásról: semmi nem volt kiemelkedően finom, azonban komoly negatívumba sem futottam vele, nagyjából az átlagos kifőzdés színvonalat hozták a kaják, ez pedig jelentősen jobb annál, mint amire számítottam. Hiszen 1250 forintért az esetek többségében egy közepes méretű, és az Új-Házi Vendéglő színvonalánál gyakran semmivel sem jobb menüt kapunk, itt viszont szabadon kombinálhatjuk a fogásokat, és nem kérdés, hogy a végére jóllakunk-e.


A főételek is a magyaros-házias vonalat követik, de ezeknél már szélesebb a repertoár, pontosan nem emlékszem, de 10-12 féle kaja lehetett terítéken, és az alábbiak biztosan szerepeltek köztük: rakott krumpli, zöldborsó főzelék, csőben sült csirke és karfiol, grillezett csirkeszárny, tejfölös-gombás sertésragu, pincepörkölt, rántott sajt és gomba. Ezek mellé a szokásos köretekből és savanyúságból lehet választani, látszik tehát, hogy ide tényleg nem a különleges falatokért, inkább egy klasszikus, bőséges ebédért járnak a vendégek, azt pedig meg is kapják az árhoz képest teljesen korrekt minőségben. 


Egyedül az aktuális desszertkínálattal nem voltam igazán elégedett, de ennek főleg az az oka, hogy megörültem a mákos gubának, viszont csalódnom kellett benne, mert sajnos elég száraz volt. Ezen kívül még túrógombóc (ez már jobban ízlett) és két másik süti töltötte meg a pultot. 

További fontos tudnivaló az Új-Házi Vendéglővel kapcsolatban, hogy plusz egy étkezés árával “büntetik” azt a vendéget, aki negyed adag ételnél többet hagy a tányérján. Szerintem ez érthető húzás, hiszen így mindenki motiválva van arra, hogy ne pazaroljon, hanem inkább többször szedjen kisebb mennyiséget - úgy még többfélét is tud kóstolni. Én is így tettem, és összességében pozitív élmény volt a látogatásom. Ez a vendéglő ár-érték arányt tekintve igencsak erős, és ezentúl biztos pont lesz számomra, ha olcsón szeretnék jóllakni.
Nyitva tartás:
H-V: 12:00-21:00