2017. április 26., szerda

Fruccola

Az egészséges étrendet támogató kajáldák leltározásakor nem lehet szó nélkül elmenni a Fruccola mellett, ami 2007-ben indult és azóta már két helyen várja igencsak széles választékkal az éhes vendégeket. Legyen szó valamelyik főétkezésről, nassolásról, szabadon összeállított salátáról, egy gyümölcsös frissítőről vagy éppen forró italról, itt mindegyik kategóriában jó pár opció áll a rendelkezésetekre.


Elsőre kicsit zavarba is ejtett ez a nagy repertoár, tudtam, hogy esélyem sincs az igazán alapos kóstolásra. Biztosan vissza fogok még jönni ide egy reggelire, és akkor persze arról is beszámolok majd, a mostani látogatásomkor azonban a szendvicsek közül választottam illetve a napi levesből kértem egy adagot. Utóbbira egy kicsit várnom kellett, eközben eluralkodott rajtam az éhség-kíváncsiság páros, így aztán nekiláttam a szendvicsnek.


A legkevésbé sem átlagos összeállításról van szó, hiszen a kacsamellen és a salátán kívül még gyümölcs-chutney, édes chili, ringló valamint gyömbér is került a bagettbe. Mindebből valami olyan egzotikus, édes-csípős, kissé az ázsiai konyhára emlékeztető ízvilág állt össze, amilyenhez nagyon ritkán van szerencsém. Kóstoltam már néhány különleges szendvicset, de a Fruccola kacsamelles bagettje (1190 Ft) kiemelt helyet érdemel a budapesti mezőnyben, nem pusztán izgalmas, hanem nagyon finom is.


Amikor ott jártam, éppen spenótos-parmezános lencseleves volt a napi kínálat (szendvics mellé: 540 Ft), és ez sem tartozik az unalmas, bárhol kapható ételek közé. Az utóbbi időben kóstolt sűrű krémlevesek után pont jól esett ez a hígabb, mégis tartalmas változat, ízeket tekintve pedig a lencse és a spenót meglepően harmonikus párosításnak bizonyult - mintha ez a két összetevő direkt arra lenne kitalálva, hogy egy közös forró fürdőben végezzék be.

Megértem, hogy a szinte minden sarkon jelen lévő, gyorskajákat kínáló étteremláncok is sokakra komoly vonzerővel bírnak, viszont amíg a fentiekhez hasonló fogások közül lehet válogatni, addig nem túl nehéz feladat az egészségesebb ételek mellett dönteni. A Fruccolában sem a remek ízekről sem a változatosságról nem kell lemondani, szóval különösebb vesztenivaló nélkül próbálhatjátok ki, mitől olyan népszerű ez a hely már 10 éve.

Facebook: Fruccola (itt már nem aktívak)
Honlap: www.fruccola.hu

Fruccola - Kristóf tér
Cím: Kristóf tér 3.
Nyitva tartás:
H-P: 7:00-21:00
SZ: 8:00-21:00
V: 8:00-19:00

Fruccola - Arany János utca
Cím: Arany János utca 32.
Nyitva tartás:
H-P: 7:00-19:00