2017. február 26., vasárnap

Funky Pho

Mindig is furcsa volt nekem a vietnami konyha ikonikus pho levese, mert a sokféle összetevő ellenére is nehezen tudtam elképzelni, hogy valóban megállja a helyét főételként (a szó kiejtéséből adódó, borzalmas szóviccet most inkább kihagyom). Viszont nem volt nehéz kideríteni, mi az igazság, hiszen már jó pár helyen kínálják ezt a fogást, csak be kellett ülnöm valahova egy ebédre.

A Funky Pho-re esett a választásom, ahova belépve elsőre a zsúfoltság tűnt fel. Az még nem is lenne baj, hogy egyszerre csak nagyjából egy tucatnyi vendég tud itt leülni, viszont nekik is szoroskodniuk kell. Ha valaki vissza akarja vinni a tálcáját vagy a mosdót veszi célba, akkor utat kell törnie az éppen rendelésüket leadók és sorban állók között, ez pedig a szűkös tér miatt nem éppen könnyű feladat. Vendégből pedig sok van, fél három körül érkeztem, és akkor is folyamatos volt a pörgés.


Kezdetnek egy gyömbéres-csirkés nyári tekercset kértem vietnami szósszal (390 Ft), ami egészen jó indításnak bizonyult. A húson kívül rizstésztát és zöldségeket csomagoltak a rizspapírba, és ez az összeállítás remek bevezetést nyújtott az izgalmas, érdekes ízek világába. Csak azt sajnáltam, hogy a gyömbért nem igazán éreztem benne, de a főételként választott marhalábszáras pho (1590 Ft) bőven kárpótolt fűszerek terén is. Már az alaplé íze is szuper, a többi összetevő pedig tovább javít ezen, valamint tényleg igazán tartalmassá teszik a fogást. Jó adag rizstészta illetve jelentős mennyiségű zöldfűszer van benne és az iszonyú puhára főtt hússal sem spóroltak. Jár még hozzá lime és házi répás savanyúság, amikkel tovább lehet fokozni az ízkavalkádot. Akik kedvelik a csípőset, azok chili pasztával, sriracha szósszal vagy friss chilivel tehetik tüzessé a levesüket - ezekkel azonban érdemes óvatosan bánni, és nem túlzásba enni, mert tényleg van bennük erő!


Miután kialakítottam a számomra megfelelő összeállítást, elégedetten kanalaztam az ételt, és figyeltem a folyamatosan felbukkanó új ízekre. A hosszú főzési idő során a hozzávalók kölcsönhatásba lépnek egymással, ez pedig igencsak pozitívan befolyásolja a végeredményt. Az adag méretével kapcsolatos kételyeimet is sikerült maradéktalanul eloszlatni, mert ugyan nem dőltem le a székről az étkezés végén, mégis jó ideig kitartott a jóllakottság érzése.


Zárásként még a vietnami kávét (590 Ft) is megkóstoltam, ami már készülés közben is érdekes látványt nyújt: a pohár alján lévő sűrített tejre pár perc alatt csöpög rá a felső fémszűrőbe tett kávé. Miután ez megtörtént, az italt a tejjel összekeverve egy édes, desszertnek is megfelelő élénkítőt kapunk. Én mondjuk jobban szeretem a kávét feketén, de egyáltalán nem bánom, hogy ezt a változatot is kipróbáltam. Azt viszont igen, hogy a Funky Pho nem nagyobb és tágasabb, mert ilyen szuper kaják egy legalább kétszer ekkora helyet is megérdemelnének. Szívesen visszatérnék ide, és jó eséllyel vissza is fogok, de ez a szintű zsúfoltság sajnos jelentősen belerondít a remek ízek emlékébe.

Facebook: Funky Pho
Honlap: www.funkypho.hu
Cím: Mozsár utca 7.
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:30-22:00